Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#25111Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2018, před 6 lety

David Korecký

Znění stížnosti

Dobrý den,
u společnosti Alza jsem zakoupil sadu hrnců, které dle popisu jsou určeny mimo jiné na indukční varní desky. Hrnce bohužel na indukční desce nefungují dle předpokladu. Hrnce jsem testoval na 3 rozdílných indukčních deskách.
Na 1. desce ani jeden hrnec nehřál. Na 2. desce jsou hrnce funkční, ale s malým výkonem. Na 3.desce jsem malý rendlík porovnával s podobným rendlíkem od jiného výrobce a výsledek byl:
rendlík od Alzy 2 dl vody přivedl do bodu varu po 18 minutách.
konkurenční rendlík 2 dl vody přivedl k varu cca po 50 sekundách.
Test jsem prováděl na stejné plotýnce při maximálním výkonu.

Z toho je zřejmé, že hrnce nejsou pro indukční desky vhodné, proto jsem je reklamoval.
Čekat na ohřátí hrníčku vody 18 minut opravdu není použitelné!

Odpověď z Alzy:

Vážený zákazníku,

Vyřídili jsme Vaši reklamaci ASRE18399461.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Uvedená závada se neprojevila. Upozornění: protože se po dobu předání produktu do servisu žádná vada produktu neprojevila, reklamující bere na vědomí, že se nejedná o opravu produktu.

Produkt je pripraven k vyzvednutí v naší prodejne na adrese Chlumova 1a, Jihlava.

Číslo Vaší reklamace poté zadejte na terminálu u okénka "výdej reklamací" a dále postupujte dle instrukcí.

Alza.cz


Produkt

Sada hrnců Berlingerhaus Set nádobí 10ks Granit Diamond Line hnědý (BERH010)


Požadované řešení

Preferoval bych vrácení peněz, nebo výběr jiného zboží v hodnotě zakoupených hrnců.
U výměny hrnců bych měl obavu, že tento problém se bude objevovat i u těch nových. Nejspíš se nebude jednat o vadné kusy, ale o jejich špatnou koncepci (málo feromagnetických látek)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2018 11:19, před 6 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2018 10:14, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.