Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.7.2018 v době 13-19 hod., mi měl být doručen balíček do ruky č. DR4681807870M, o čemž jsem byl informován prostřednictvím e-mailu a sms zprávy. Toto doručení nebylo vůbec provedeno, a ani Česká pošta (dále ČP) neprojevila náznak jednání s klientem, že by mě informovali, že doručení se zpozdí, bude z provozních nebo kapacitních důvodů přesunuto na další den apod.
Další den, 25.7.2018, jsem volal na infolinku ČP, kdy mi zde bylo sděleno, že balíček je uložen na poště 011, ul. Josefská 43/4, Praha 1, důvod takovéhoto uložení nebyl pracovníky infolinky zjištěn. Na "sledování zásilek" v uvedenou dobu byla zásilka evidována stále "na cestě na dodací poštu". Telefonickým dotazem na uvedenou pobočku pošty jsem zjistil, že balíček tam mají sice evidován, ale fyzicky tam není, údajně ho měl v danou dobu řidič na autě. Po dalších hodinách čekání mi přišla na mobil sms zpráva, že na doručovací adrese nebyl nikdo zastižen. Opravdu podivné, když se jedná o adresu OS Praha-západ, kde se v té době nacházelo asi 100 osob, včetně mojí maličkosti. Dotazem u justiční stráže u vchodu i na podatelně jsem zjistil, že se zde ani nikdo nepokusil balíček doručit. Po tomto zcela vylhaném prohlášení jsem byl nucen si balíček do ruky vyzvednout na příslušné poště a doručování zásilku mě stálo tak dva dny a nervy. "Výborná" práce zaměstnanců České pošty mě opravdu "nadchla", zvláště, když se nejedná o první a jediný případ. Pokud by dodavatel z kapacitních důvodů netrval na doručení prostřednictvím ČP, rozhodně bych preferoval PPL, DPD, ale bohužel, ČP stále hřeší na to, že některé firmy ji upřednostňují.
Balíček do ruky
1. Doručovat tak, jak si ČP sama stanovila a ne tak, jak si stanoví někteří její zaměstnanci (raději nepíšu pracovníci).
2. Více komunikovat se zákazníkem a nedělat z něho hlupáka.
3. Pokud toto ČP neumí, tak zrušit Českou poštu (toto je míněno s nadsázkou, leč jen mírnou).
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman