Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vždy, když jsem si koupil nový telefon, nechával jsem jsi jej pojistit proti rozbití a krádeži. Ne jinak tomu by i tentokrát. Jenže tentokrát se mi stala pojistná událost.
Dne 18.9.2016 jsem si koupil přes Alzu mobilní telefon Lenovo Moto X play za 6.610,- K mobilu jsem si vzal i Pojištění proti rozbití a krádeži na 2 roky za 1759,- u společnosti BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a. s.
Dne 11.7.2018 mi telefon vypadl z ruky, spadl z výšky cca 10m a rozbil se display. Pavučina do všech směrů. Dokonce z něj padaly kousky střepů, které byly ostré.
Dne 24.7.2018 mi volala operátorka z pojišťovny pro doplnění údajů. Řekl jsem jí, že ten den jsem byl lozit na skalách. Po výstupu na vrchol jsem chtěl zkontrolovat počasí a telefon mi z unavených rukou vypadl.
Dne 24.7.2018 mi přišlo vyjádření:
Vážená pane,
prošetřili jsme Vaše Oznámení škodní události a bohužel Vám musíme sdělit, že nevznikl nárok na pojistné plnění. Toto rozhodnutí vychází z doložených dokladů a je v souladu s podmínkami pojištění.
Zdůvodnění našeho rozhodnutí
Při šetření Vaší události jsme zjistili, že k poškození Vašeho přístroje došlo následkem jeho samovolného vypadnutí z ruky. Na přístroj v okamžiku jeho pádu z ruky nepůsobily žádné zevní síly.
Nárok na pojistné plnění vzniká, pokud k poškození přístroje dojde následkem působení vnější příčiny (tj. zevní síly). Tato podmínka vychází z výše uvedené pojistné smlouvy článku 2, odstavce 2.12, kde
stojí:
„Nahodilé poškození věci – funkční vada věci (mechanická, elektronická nebo elektrická), způsobená náhlým a neočekávaným působením zevních sil. Za nahodilé poškození věci se nepovažuje funkční vada věci, na niž se vztahuje zákonná záruka prodejce nebo záruka výrobce“.
Litujeme, že pro Vás nemáme příznivější zprávu, ale vzhledem k výše uvedenému Vaši škodní událost
uzavíráme.
Co bude následovat?
Zařízení Vám bezplatně vrátí společnost Alza.cz a.s., která Vás bude kontaktovat kvůli předání zařízení.
Produkt pojišťovny se jmenuje Pojištění proti rozbití a krádeži, jenže mám takový pocit, že pojišťovna si důvod vždycky najde. Z toho mi plyne logicky, že pojištění je vyhazování peněz.
Rád bych, opravu telefonu, nebo navrácení peněz za pojištění.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v oblasti pojišťovnictví provádí Česká národní banka. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl při nabízení služby užit nepravdivý údaj, má možnost obrátit se na tento úřad.
V případě zamítnutí práva na pojistné plnění může spotřebitel požadovat zdůvodnění zamítnutí. Nesouhlasí-li s důvody zamítnutí, má možnost podat stížnost. Nebude-li spotřebitel ani s tímto úspěšný, má možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti řešení sporů přes veřejný portál Vasestiznosti.cz. Nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat prostřednictvím své infolinky na telefonním čísle 234 240 234 nebo písemným kontaktem na adrese Plzeňská 3217/16, 150 00 Praha 5. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.