Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.8.2013 jsem si v rámci akce spojené s během We run Prague zakoupila dámské běžecké boty Nike. S botami jsem byla spokojená, i když jsem je díky přicházejícímu podzimu mohla využít opravdu jen několikrát (10-20 běhů), to ovšem jen do chvíle, kdy jsem po jednom z výběhů objevila defekt podrážky na jedné z bot – utržení jednoho ze článků podrážky (ani ne 3 měsíce po koupi zboží). Jednalo se o boty s členěnou podrážkou Womens Nike Free 3.0 V5. Tak, jak popisuje sama firma Nike: „Konstrukce flexibilních drážek zvyšuje přirozený rozsah pohybu“. Vzhledem k tomu, že mi boty na základě mých zkušeností a potřeb byly doporučeny prodávajícím, že navíc jejich opotřebení bylo díky opravdu krátkému používání minimální a vzhledem k tomu, že běhám v naprosté většině po silničních trasách, kde se nenachází žádné překážky, mě toto opravdu udivilo. Protože jsem však věděla (alespoň jsem si myslela), že Nike je firma s takovým jménem, že se o vyřízení reklamace rozhodně nemusím bát, zachovala jsem chladnou hlavu i přesto, že mi to způsobilo určité komplikace (dojezd do Prahy – další výlohy) a vydala jsem se dne 4.12.2013 na prodejnu, kde jsem boty zakoupila. Sepsali jsme reklamační protokol. Když jsem se ptala, jaké řešení mohu očekávat, slečna mi oznámila, že totožné boty již bohužel v nabídce nemají a jelikož tato vada s největší pravděpodobností nepůjde opravit, mohu očekávat navrácení peněz a že si mám zavolat za 14 dní. Tak jsem tedy také udělala, ovšem zjistila jsem, nejen, že volám příliš brzy (postupovala jsem jen podle pokynů), ale navíc, že nějakým nedopatřením má reklamace není vůbec v systému, a že ji tam daná slečna zřejmě zapomněla zadat. Již zde se objevily jisté pochybnosti o profesionálnosti přístupu. Vzali si tedy na mě číslo s tím, že se ozvou dodatečně – telefonicky, jak se nakonec skutečně stalo. Ještě ten den odpoledne mi přišla textová zpráva následujícího znění: „Dobry den. Vase reklamace Vám bude opravena .Vyjadreni bude k 3.1. Děkujeme s pozdravem Nike Prague“. Musím uznat, že i to mě dosti znepokojilo, jelikož jsem si nedokázala dost dobře představit, jak někdo opravuje prasknutou podrážku u běžecké boty.
Bohužel opětovná návštěva obchodu pro mě byla studenou sprchou. Nejen, že mi byly předloženy boty „opravené“ tím, že utrhnutý článek byl přilepen zpět lepidlem, což mi u bot s pořizovací cenou 3190,- Kč (2552,- Kč po slevě) přijde více než neadekvátní, ale navíc mi bylo předloženo Posouzení reklamace, kde jsem se ke všemu dozvěděla, že mnou uvedená reklamace byla shledána neoprávněnou, a že tato oprava je vlastně jakýmsi „nadstandardem“, který mi firma poskytuje. Nehledě na formu, kterou bylo sdělení napsáno (gramatické chyby). Odůvodněno to bylo tím, že (doslovný přepis včetně chyb):
"Vámi reklamovaná vada nebyla způsobena výrobní či technologickou vadou. K reklamaci byla předložena speciální běžecká obuv s členěnou podrážkou. Na LP je je jeden z dílu členěné patní podrážky částečně odtržený. K uvedené vadě muselo dojít nepřiměřeným tlakem na tuto část podrážky při špatném došlapu, při došlapu na překážku, případně jiným mechanickým poškozením. Opotřebení podrážky jiak odpovídá běžnému používání. Prodejce ve snaze prodloužit užitnou hodnotu obuvi pro zákazníka, nechal defek odborně oparvit, defekt byl tedy v rámci nadstandartu na náklady prodejce opraven (viz. §622 Ob.zák)."
Nejsem si vědoma toho, že bych někde špatně došlápla, došlápla na překážku nebo jinak mechanicky poškozovala botu (viz odůvodnění neoprávněné reklamace) a provozovala v ní činnosti, které se u běžecké boty neočekávají.
Tento přístup ve mně tak vyvolává dojem, že výrobky Nike jsou určeny k tomu, aby si je člověk vystavil do poličky a kochal se pohledem na ně, rozhodně však ne k používání, protože nejen, že nevydrží ani 3 měsíce občasného používání, ale navíc ještě ani není možné je vyreklamovat, jelikož vždy bude chyba na straně spotřebitele. Pevně doufám, že se tento můj dojem nakonec nepotvrdí.
boty s členěnou podrážkou Womens Nike Free 3.0 V5 šedá/růžová
Navrácení peněz (jelikož totožný typ již nemá firma v nabídce).
|
Tweet |
V případě, že je uplatněn tzv. rozpor s kupní smlouvou do prvních 6 měsíců od zakoupení výrobku má kupující nárok na opravu nebo výměnu, pokud by to nebylo možné, tak na odstoupení od kupní smlouvy. V případě, že je reklamace zamítnutá, není prodejce oprávněn jakkoli do výrobku zasahovat, ani v rámci "dobré vůle" opravovat bez souhlasu vlastníka.
V případě, že je rozpor s kupní smlouvou zamítnutý a kupující s tím nesouhlasí, má možnost pořídit si znalecký posudek výrobku. V případě, že bude v jeho prospěch, má nárok na řádné vyřízení reklamace a zároveň na proplacení nákladů vynaložených na pořízení znaleckého posudku.
Společnost ANDREANE, s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.