Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Rezervovala jsem si v neděli zájezd a udělala jsem si i printscreen obrazovky, kde jsem měla shrnutí (cenu, termín apod.). V pondělí mě kontaktovala pracovnice BS, která ode mě chtěla nějaké údaje, vše proběhlo v pořádku až na to, že ve smlouva, která mi přišla prostřednictvím e-mailu, byla cena o něco vyšší (řádově několik tisíc). V první chvíli jsem doufala, že se jedná o omyl, ale nestalo se tak. Paní mi napsala, že jí to ukazuje tuto cenu, konec diskuze. Volala jsem na několik linek od reklamace až bůhví kam a chtěla aspoň vědět, co se stalo. Situaci mi vysvětlil nakonec pracovník call centra (tam mi bylo doporučeno si zavolat na závěr, tam prý ví vše a to byla aspoň pravda). Operátor mi vysvětlil, že pokud neudělám rezervaci přes stolní počítač, ale udělám ji přes tablet či mobil, tak není nějakým technickým způsobem finální (ač sám potvrdil, že se to nikde nedočtu a nemohla jsem to vědět) a tudíž se stalo to, že v pondělí, když paní finalizovala moji žádost/rezervaci, tak byla cena jiná. Jako takovou to informaci by bylo opravdu minimálně slušné někde napsat, protože tohle mi od jedné z největších CK u nás, která má reklamy na úžasné dovolené všude, přijde jako pěkná podpásovka. Z mého pohledu by měli dodržet cenu, za kterou jsem to já v neděli objednávala a kterou žádným způsobem neoznačili jako orientační a působila jako finální.
Zájezd do Tunicka, Hotel el mouradi Mahdia
Absolutně by mi stačilo dostat cenu zájezdu, kterou jsem si zarezervovala, případně adekvátní slevu na jiný zájezd.
|
Tweet |
Obecně má pořadatel zájezdu povinnost uzavřít smlouvu v takovém rozsahu, jaký je inzerován v nabídce. Při posouzení závaznosti nabídky je zapotřebí zohlednit především to, zdali mohla být cena reálná a zda může spotřebitelka v souvislosti s tím prokázat dobrou víru ohledně toho, že CK chtěla skutečně zájezd za inzerovanou cenu poskytnout. Tuto okolnost je zapotřebí posoudit z toho, jak se nabídka spotřebiteli v daném momentu jevila. Byla např. uvedena v souvislosti dalšími slevami na portálu či v nějakém specifickém období (nabízení zájezdů last minute). Spotřebitelka by měla být schopná prokázat, že se na základě dostupných informací a okolností oprávněně domnívala, že se nejedná o omyl a že cestovní kancelář „myslí nabídku vážně“.
Pokud prodejce uvádí jinou cenu, než je cena skutečná, jedná se o klamavou obchodní praktiku. Spotřebitel se pak může obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán na základě provedeného šetření zjistí pochybení, uloží prodejci pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.