Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
babička po přesvědčování mladíka nakonec podepsala jakousi smlouvu. Samotná forma smlouvy je značně podivná. nemá žádné číslo, ani jiný identifikační znak. Obratem jsme poslali doporučený dopis, že od smlouvy odstupujeme, ale nyní přišla sms, že ani jeden ze dvou dopisů, které jsme poslali (jeden na společnost, druhý panu Ryglovi) nebyl doručen, resp. nikdo si je nevyzvedl.
Máme ještě nejakou možnost, jak od smlouvy odstoupit?
Děkuji za odpověď.
Němečková
Jak máme dál postupovat?
Děkuji za odpověď.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede jednání se spotřebitelem takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Popsané jednání lze navíc chápat jako porušení informační povinnosti ze strany podnikatele, což je jeden ze základních principů právní úpravy určené na ochranu spotřebitele. Spotřebitel by měl být jasně a srozumitelně informován o tom, o jakou službu se jedná a jaká je její cena, a to včetně všech daní a případných poplatků. V situaci, kdy tomu tak není, lze namítat neplatnost právního jednání dle § 580 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Neplatné je právní jednání, které se příčí dobrým mravům, jakož i právní jednání, které odporuje zákonu, pokud to smysl a účel zákona vyžaduje."
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu či při podomním prodeji podnikatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás dodatečně kontaktovala s tím, že chce na stížnost reagovat. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.
Dobrý den,
při uzavření smlouvy byla zákaznici ponechána kopie přihlášky, kde je uveden, jak kontakt na hlavní linku, tak i informace, že adresa sídla neslouží jako kontaktní centrum pro zákazníky. Bylo by tedy potřeba z Vaší strany více spolupráce. Stačilo zavolat na hlavní linku, popřípadě napsat e-mail nebo navštívit naše webové stránky, kde je adresa pro korespondenci taktéž uvedena. Navíc i na adrese sídla společnosti přeposíláme korespondenci na příslušná místa ke zpracování, je tedy opravdu zvláštní, že dopis dle Vás, naše společnost neobdržela. Jelikož není ani uveden zákazník v této stížnosti, nemohu přímo překontrolovat zda odstoupení opravdu neevidujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.