Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má stížnost, se týká smlouvy s UPC.
K 13.7. mi skončila platnost 12-ti mesíční smlouvy na dodávku el. služeb (internetu). UPC o této skutečnosti informovala pouze ve vyúčtování červnových služeb 6.6.2018 a to jen obecnou formulací pod čarou - viz. text "Dovolte, abychom Vám touto cestou připoměli, že v následujících dvou měsících dojde k uplynutí doby určité Vaší smlouvy a k jejímu automatickému prodloužení na dalších 12 měsíců".
Mám za to, že informace o změně a prodloužení smlouvy mají být odděleny od vyúčtování a UPC mě o této skutečnosti mělo informovat zvlášť e-mailem případně telefonicky, tak jak je určeno v zákaznické kartě.
Pokud dochází k prodloužení smlouvy, mám za to, že se nesmí změnit žádná náležitost smlouvy. V mém případě došlo ale ke zrušení slevy ... tj. místo 538,75 Kč je mi v červenci fakturováno 638,69 Kč.
Z mého pohledu tím došlo k porušení ustanovení zákona o el. komunikacích.
Kontaktoval jsem proto 26.7. zákaznickou linku. Tam mi bylo sděleno, že jediné co mohou udělat je uzavřít novou smlouvu s platností od 1.8. od kdy mi cena opět klesne na 538,75 Kč/měsíc. Na dotaz, proč jsem nebyl náležitě informován o změně smlouvy a proč nová smlouva platí až od 1.8. mi bylo sděleno, že systém to neumožňuje.
Internet Business 150
Žádám o vrácení rozdílu fakturované částky za 07.2018 - 99,94 Kč a změnu systému informování o ukončení/prodložení smlouvy, tak aby odpovídala zákonu o el. komunikacích
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 10 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích je stanoveno následující: Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy sjednané na dobu určitou, o blížícím se ukončení smlouvy a o možnostech jejího prodloužení. Pokud účastník neudělí svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, přechází smlouva uplynutím dosavadního závazku na variantu bez závazku, která může být dražší.
To znamená, že pokud spotřebitel neudělil souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, tak smlouva automaticky přechází na dobu neurčitou.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klienta důkladně zabývala. Během šetření bylo zjištěno, že klient před rokem obdržel slevu na služby UPC s platností na 12 měsíců a zároveň byl informován, že o ukončení platnosti slevy ho nebude UPC informovat, protože to nevyplývá z v Všeobecných obchodních podmínek, které jsou nedílnou součástí smlouvy mezi UPC a klientem. Zároveň byl upozorněn, že termín vypršení slevy musí sám vést v patrnosti a poté se včas ozvat kvůli revizi smlouvy.
Klientovi společnost UPC nicméně vyšla vstříc a na základě jeho stížnosti mu slevu obnovila na dalších 12 měsíců. Klient byl opět podrobně informován o tom, že UPC není povinna ho o uplynutí platnosti slevy informovat. Věříme, že klientův požadavek se podařilo dořešit k jeho spokojenosti.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.