Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#25153Informování o ukonceni smlouvy a zmena slevy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2018, před 6 lety

PETR VENHUDA

Znění stížnosti

Dobrý den,

má stížnost, se týká smlouvy s UPC.

K 13.7. mi skončila platnost 12-ti mesíční smlouvy na dodávku el. služeb (internetu). UPC o této skutečnosti informovala pouze ve vyúčtování červnových služeb 6.6.2018 a to jen obecnou formulací pod čarou - viz. text "Dovolte, abychom Vám touto cestou připoměli, že v následujících dvou měsících dojde k uplynutí doby určité Vaší smlouvy a k jejímu automatickému prodloužení na dalších 12 měsíců".

Mám za to, že informace o změně a prodloužení smlouvy mají být odděleny od vyúčtování a UPC mě o této skutečnosti mělo informovat zvlášť e-mailem případně telefonicky, tak jak je určeno v zákaznické kartě.

Pokud dochází k prodloužení smlouvy, mám za to, že se nesmí změnit žádná náležitost smlouvy. V mém případě došlo ale ke zrušení slevy ... tj. místo 538,75 Kč je mi v červenci fakturováno 638,69 Kč.

Z mého pohledu tím došlo k porušení ustanovení zákona o el. komunikacích.

Kontaktoval jsem proto 26.7. zákaznickou linku. Tam mi bylo sděleno, že jediné co mohou udělat je uzavřít novou smlouvu s platností od 1.8. od kdy mi cena opět klesne na 538,75 Kč/měsíc. Na dotaz, proč jsem nebyl náležitě informován o změně smlouvy a proč nová smlouva platí až od 1.8. mi bylo sděleno, že systém to neumožňuje.


Produkt

Internet Business 150


Požadované řešení

Žádám o vrácení rozdílu fakturované částky za 07.2018 - 99,94 Kč a změnu systému informování o ukončení/prodložení smlouvy, tak aby odpovídala zákonu o el. komunikacích


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2018 14:26, před 6 lety

Podle § 63 odst. 10 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích je stanoveno následující: Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy sjednané na dobu určitou, o blížícím se ukončení smlouvy a o možnostech jejího prodloužení. Pokud účastník neudělí svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, přechází smlouva uplynutím dosavadního závazku na variantu bez závazku, která může být dražší.

To znamená, že pokud spotřebitel neudělil souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, tak smlouva automaticky přechází na dobu neurčitou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.9.2018 11:07, před 6 lety

Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klienta důkladně zabývala. Během šetření bylo zjištěno, že klient před rokem obdržel slevu na služby UPC s platností na 12 měsíců a zároveň byl informován, že o ukončení platnosti slevy ho nebude UPC informovat, protože to nevyplývá z v Všeobecných obchodních podmínek, které jsou nedílnou součástí smlouvy mezi UPC a klientem. Zároveň byl upozorněn, že termín vypršení slevy musí sám vést v patrnosti a poté se včas ozvat kvůli revizi smlouvy.

Klientovi společnost UPC nicméně vyšla vstříc a na základě jeho stížnosti mu slevu obnovila na dalších 12 měsíců. Klient byl opět podrobně informován o tom, že UPC není povinna ho o uplynutí platnosti slevy informovat. Věříme, že klientův požadavek se podařilo dořešit k jeho spokojenosti.

V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2018 13:08, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2018 09:14, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.