Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#25162Nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2018, před 6 lety

Milan Šťastný

Znění stížnosti

Dne 17.7.2018 jsem na Centrále v Praze předal k reklamaci vadný modul RAM s tím že požadovaným řešením z mé strany byla výměna zboží.

Tentýž den byla reklamace vyřízena ale bohužel k mému překvapení byla vyřízena dobropisem ze strany prodávajícího na původní částku 2 313,-. Bohužel aktuální cena stejného kusu je z různých důvodů 3 989,- což je znatelné navýšení ceny.

Vyrazil sem tedy tentýž den na prodejnu, kde po nějaké době dohadování došlo ke zrušení dobropisu a k opětovnému přislíbení výměny zboží, s tím že to může pár dní trvat, jelikož zboží je na objednávku. (Zboží sem další den objednal nezávazně a dorazilo 21.7.2018 tudíž by mělo být bez problémů k dispozici).

26.7.2018 mi byl opět vystaven dobropis na částku 2 313,-, s čímž jsem obratem telefonicky nesouhlasil a bylo mi opětovně přislíbeno řešení výměnou(s opětovným upozorněním na možnost prodlevy, jelikož zboží je na objednávku), ale následně mi došlo vyjádření, že z důvodu nedostupnosti na skladě a navýšení ceny mi není možno vyjít vstříc. V návaznosti na toto jsem opět zavolal a dožadoval se výměny, nebo navrácení vadného kusu.

Celá situace je absurdní tím, že výrobce(Kingston) tyto chyby řeší bezproblémovou výměnou vadného kusu, což byl primární důvod volby produktu tohoto výrobce.


Produkt

Operační paměť HyperX SO-DIMM 16GB KIT DDR3L 1866MHz Impact CL11 Black Series


Požadované řešení

Výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 09:43, před 6 lety

Při vyřizování reklamace má spotřebitel právo si zvolit, jakým způsobem chce, aby byla reklamace vyřízena. Tuto volbu je prodejce povinen zanést do reklamačního protokolu, a to podle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele.

Způsob, jakým má být reklamace vyřízena, se bude řídit § 2169 OZ. V tomto ustanovení je uvedena jasná hierarchie způsobu vyřizování reklamace.

Na základě ustanovení § 2169 OZ má kupující primárně nárok na opravu věci, je-li tato možná. V případě, že oprava možná není, má nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 20:05, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.