Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 17.7.2018 jsem na Centrále v Praze předal k reklamaci vadný modul RAM s tím že požadovaným řešením z mé strany byla výměna zboží.
Tentýž den byla reklamace vyřízena ale bohužel k mému překvapení byla vyřízena dobropisem ze strany prodávajícího na původní částku 2 313,-. Bohužel aktuální cena stejného kusu je z různých důvodů 3 989,- což je znatelné navýšení ceny.
Vyrazil sem tedy tentýž den na prodejnu, kde po nějaké době dohadování došlo ke zrušení dobropisu a k opětovnému přislíbení výměny zboží, s tím že to může pár dní trvat, jelikož zboží je na objednávku. (Zboží sem další den objednal nezávazně a dorazilo 21.7.2018 tudíž by mělo být bez problémů k dispozici).
26.7.2018 mi byl opět vystaven dobropis na částku 2 313,-, s čímž jsem obratem telefonicky nesouhlasil a bylo mi opětovně přislíbeno řešení výměnou(s opětovným upozorněním na možnost prodlevy, jelikož zboží je na objednávku), ale následně mi došlo vyjádření, že z důvodu nedostupnosti na skladě a navýšení ceny mi není možno vyjít vstříc. V návaznosti na toto jsem opět zavolal a dožadoval se výměny, nebo navrácení vadného kusu.
Celá situace je absurdní tím, že výrobce(Kingston) tyto chyby řeší bezproblémovou výměnou vadného kusu, což byl primární důvod volby produktu tohoto výrobce.
Operační paměť HyperX SO-DIMM 16GB KIT DDR3L 1866MHz Impact CL11 Black Series
Výměna
|
Tweet |
Při vyřizování reklamace má spotřebitel právo si zvolit, jakým způsobem chce, aby byla reklamace vyřízena. Tuto volbu je prodejce povinen zanést do reklamačního protokolu, a to podle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele.
Způsob, jakým má být reklamace vyřízena, se bude řídit § 2169 OZ. V tomto ustanovení je uvedena jasná hierarchie způsobu vyřizování reklamace.
Na základě ustanovení § 2169 OZ má kupující primárně nárok na opravu věci, je-li tato možná. V případě, že oprava možná není, má nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.