Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
U společnosti Viagogo jsem 7. 7. 2018 objednávala 2 vstupenky na koncert Zaz na 17. 2. 2019 (2x 1300 Kč), na webových stránkách byl uveden manipulační poplatek a poštovné, ale nebyla zobrazena jejich cena. Po stisknutí tlačítka Další, kdy jsem očekávala rekapitulaci celého nákupu, se objevilo "děkujeme za vaši platbu ve výši 4426 Kč".
Okamžitě jsem napsala na formulář na stránkách firmy, že od smlouvy odstupuji a nákup ruším z důvodu neuvedení informace o celkové ceně.
Nejprve reagovali anglicky, že od smlouvy odstoupit nelze, ale že mohu vstupenky přes jejich společnost prodat.
Po napsání dvou dalších e-mailů mi česky vysvětlili, že informace o celkové ceně je viditelná na stránce události přímo pod nabídkou. Nebyla. Ani tlačítko Koupit vstupenky.
Vstupenky jsem obdržela, přišly v jedné obálce, přestože jsem platila dvakrát poštovné. Jak nemám vnímat, že jde o podvodné jednání společnosti s cílem obohatit se za každou cenu? Opět jsem napsala společnosti e-mail, tentokrát na centrum zákaznické podpory a čekám na odpověď.
Jednala jsem také se svou bankou, jak je možné, že jsem tento nákup nemusela odsouhlasit zadáním hesla přes telefon. Možné to je. Potěšilo mě, že banka by záležitost reklamovala za mě, pokud bych obdržela jiné zboží, než jsem objednala. Nakonec jedna dobrá zpráva, toto jsem nevěděla.
Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení celé částky. Reagovala jsem takto e-mailem okamžitě po uskutečnění nákupu.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.