Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.7.2018 jsem objednala zboží na www.sarkazadakova.cz, které bylo skladem (espadrilky značka Peter Kaiser velikost 38). Po zaplacení kartou se mi odečetla z mého účtu částka 848,05 a k zaplacení bylo 725,26 kč. Po 10 dnech čekání 20.7.2018 jsem psala do kontaktního formuláře, že mně nepřišlo žádné potvrzení o zaplacení a jak je možné, že mně byla odečtena z mého účtu odlišná částka než boty měly stát. Bohužel bez odezvy, do dnešního dne nemám svoje objednané zboží ani pníze. Byla bych hlavně ráda, aby další lidé nenaletěli tak jako já.
S pozdravem Slavíčková Lada
Espadrilky PETER KAISER - Riara 12151/690 Sand Bello size - 38
Reakce na moji stížnost by měla vypadat tak, že bud mně bude odesláno objednané zboží nebo vráceny peníze.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Pokud se spotřebitel domnívá, že se jedná o podvodný e-shop, může podat trestní oznámení na Policii České republiky či na Státní zastupitelství. Ačkoliv pro spáchání trestného činu musí být spáchána škoda ve výši nejméně 5000 Kč, platí dle trestního řádu, že výše škod se sčítá za každý trestný čin, co by podnikatel spáchal. V rámci trestního stíhání by mohl poškozený uplatnit nárok na vrácení předmětné částky v rámci adhezního řízení.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.