Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25182Zamítnutí reklamace - skrytá závada na vozidle DPF filtr

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2018, před 6 lety

Miroslav Pinc

Znění stížnosti

Dne 7.7. 2018 jsem zakoupil vůz Ford Mondeo v AAA auto Praha.
Jejich prodejce byl velmi ochotný a přátelský, vozidlo mi vychválil co to jen šlo. Po zkušební jízdě a vizuální prohlídce vozidla vypadalo vše v pořádku. Vůz jsem dostal s předávacím protokolem který odpovídal jakžtakž stavu, i když tam byly napsaný závady běžně nepoznatelný.

Po týdnu užívání se rozsvítila kontrolka motoru. Následně po prohlídce v autorizovaném servisu bylo žjištěno, že je zde nefunkční DPF filtr pevných částit. Já jsem s vozidlem ujel 1000km a mechanik mi řekl, že není možné aby DPF filtr odešel během těch pár dní když vozildo má najeto 100000, že životnost těchto filtrů je jednou taková. Z toho bylo jasné, že vadný filtr byl na vozidle již při koupi, což nešlo zjistit běžnou prohlídkou. DPF filtr byl zanesený na 150 procent své kapacity a byl prakticky nefunkční. Zajímalo by mě jak společnost AAA AUTO prošla s technickou prohlídkou tohoto dovozového vozu. Vozidlo mělo mít udajně najeto 100000Km, nacož mi v servise řekli že je prakticky nemožné, aby DPF filtr byl zaplněný na 150 procent své kapacity při těchto kilometrech. Následně jsme zjistili podle elektronické servisní knížky, že poslední záznam byl uveden v roce 2015 při 75000Km, a AAA auto mi dalo GARANCI KILOMETRŮ na vozidle - což není možné.

V servise mi spočítali, že taková oprava DPF filtru vyjde v přepočtu na částku přesahující 60000Kč.

Veškeré podklady a rozpočet opravy jsem společnosti AAA AUTO dodal při sepsání reklamace, která mi později byla zamítnuta.
Požadoval jsem od nich opravu vozidla nebo jeho výměnu.
Jejich zamítnutí znělo nějak takhle:
Cituji: "Kupující byl seznámen se stavem vozu a s tímto stavem souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá, proto prodávající reklamaci zamítá."

Jako údajný projev jejich vůle mi nabídli směšnou finanční kompenzaci ve výši 8000kč, což prý vzhledem ke stavu vozu je adekvátní podle nich.

Takové jednání, se kterým jsem se setkal v této společnosti mi nepřijde správné, když se tam člověk pokouší dovolat a něco řešit, všechno trvá dlouho a nakonec se dojde k závěru, že vám vlastně nic nevyřeší, a vy pouze trávíte svůj drahocený čas na jejich pobočce.


Produkt

Ford Mondeo 2.2 cdti, VIN WF0GXXGBBGBM28052


Požadované řešení

Požadoval jsem výměnu automobilu za jiný, ale nyní žádám o odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2018 10:01, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.8.2018 15:01, před 6 lety

Vážený pane Pinci,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2018 12:52, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2018 13:03, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.