Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.6.2017 mě byl doručen Vodotěsný obal pro Apple iPhone 5/5S/SE - černý, který jsem zakoupila na https://www.student-eshop.cz/product/7874/vodotesny-obal-pro-apple-iphone-5/5s/se---cerny.htm. Tento obal neumožňoval pořídit dokonalé fotky, jak bylo uvedeno, proto jsem byla nucená pro každé focení vytáhnout mobil z obalu. Nakonec uzávěr se ulomil a na základě nepoužitelnosti obalu jsem uplatnila reklamaci. Nabídli mě nový kryt, to jsem odmítla z důvodu, že se přes něj nedá fotit. Nabídli mi tedy slevový kupon. Na základě D-Test poradny jsem poslala email s informací ... (§ 2004 odst. 1 OZ z.č. 89/2012 Sb tudíž by si "strany" nevrátily to co si plnily a ze str. eshopu by došlo k tomu, že bych byla nucena k nové koupi zboží (porušení OZ). A došla mi odpověď: Ano to máte určitě pravdu, ale na vrácení částky máte nárok až při reklamaci stejného problému 3x po sobě nebo 4 různých reklamacích. V tomto případě Vám tedy můžeme nabídnout výměnu produktu za nový kus a nebo vrácení částky na slevový kupón a můžete si vybrat cokoliv jiného.
Vodotěsný obal pro Apple iPhone 5/5S/SE - černý
Žádám o vrácení celé částky 503 Kč + 54 Kč náklady za poštovné při uplatnění (uznané) reklamace, na můj účet.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. V takovém případě je vhodné uplatnit reklamaci. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu opravou věci nebo dodáním nové věci. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo pouze na bezplatné odstranění vady.
Není-li možné vadu odstranit tak, jak je uvedeno výše, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by spotřebitelce vznikl nárok na odstoupení od smlouvy a spotřebitelka by svého práva využila a od smlouvy odstoupila, ruší se smlouva od počátku. Smluvní strany jsou si následně povinny vrátit poskytnutá plnění. Prodávající by tak byl povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud by peněžní prostředky odmítal vrátit a místo toho nabízel spotřebitelce poukaz na další nákup, k takovému jednání prodávajícího by se nepřihlíželo dle § 2174 občanského zákoníku.
Z popisu stížnosti není zřejmé, zda spotřebitelce vznikl nárok od smlouvy odstoupit. Pokud by bylo možné vadu odstranit dodáním nové věci, spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit nemá. Nemá-li však zboží inzerované vlastnosti (nelze pořídit kvalitní fotografie) a tuto vadu není možné odstranit ani dodáním nové věcí, má spotřebitelka možnost od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Rádi bychom Vám vyhověli a vrátili Vám peníze, ale v tomto konkrétním případě to bohužel není možné. Kryt byl doručen na reklamaci s rozbitým zavíráním. Tato reklamace Vám byla uznána a byla jste vyrozuměna, že reklamace bude vyřízena výmenou produktu za nový kus. Následně jste nás kontaktovala s tím, že již nemáte zájem o stejný výrobek, protože budete mít nový telefon a proto jsme Vám vyhověli a vystavili Vám slevový kupón na danou částku a můžete za ni nakoupit v našem eshopu cokoliv jiného. Pokud jsou dle Vašeho názoru fotografie nekvalitní při použití tohoto obalu měla jste možnost výrobek vyzkoušet a do 14 dnů jej vrátit zpět k nám bez udání důvodu a v tomto případě bychom Vám obratem vrátili peníze na účet, toho jste bohužel nevyužila. Obal byl zaslán na reklamaci po roce používání.
Děkuji za pochopení.
Takže můj e-mail, který Vám byl zaslán 19.7.2018:
Dobrý den, byla bych ráda za vrácení částky, protože hlavní důvod koupě obalu byl ten, že přes něj můžu "normálně" fotit - bohužel fotky byly katastrofální. Proto jsem musela mobil, pokaždé když jsem chtěla na vodě fotit, vytáhnout z toho obalu. Bylo to komplikované, ale byla jsem ráda alespoň za tu "vodo-ochranu". Navíc budu mít v průběhu krátké doby nový mobil, tak bych tento vyměněný obal již nevyužila. Hana Jakešová
Výrobek jsem začala používat den po doručení, tzn. netušila jsem, že bych ho mohla vrátit do 14 dnů, když už byl používán! Pokud bych dostala v rámci reklamace stejný obal, nevyřešil by mě to, proč jsem ho kupovala - pořízení pěkných fotek. Opět bych musela mobil vytáhnou z obalu pokaždé, kdybych chtěla fotit. Pokud by mě byl doručen nový obal, obratem bych jej zaslala k reklamaci - důvod: nemožnost pořízení pěkných fotek. Tudíž není pravda, že nemám zájem o stejný výrobek, protože budu mít nový telefon - vytržené z "kontextu" !!! Tímto, jak nakládáte s informacemi a využíváte jen to co se Vám hodí, mě utvrzujete, že s Vaší firmou nechci nadále spolupracovat. Žádám o vrácení částky 557 Kč na můj účet. Děkuji
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.