Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.2 jsem si na internetových stránkách ALLMOBIL vybral a zakoupil mobilní telefin Nokia Lumia 920 za 6680 kč. 10.2 mi obchodník volal, že nebude stát 6680,- ale 7000,- že balení obsahuje i sluchátka. Souhlasil jsem. Telefon jsem si na prodejně vyzvedl a zaplatil v hotovosti dne 11.2.2014. Dne 12.2.2014 jsem odstoupil od smlouvy a odevzdal telefon v nepoužitý v originálním balení. Telefon fungoval ale měl polskou lokalizaci a balení bylo označené polským operátorem. Samotné odstoupení od smlouvy neproběhlo bez problémů, obchodník nejprve nesouhlasil s tím, že bylo zboží zakoupeno přes internet a tvrdil že se jedná pouze o rezervaci na prodejně a tudíž nelze zboží vrátit. Nicméně na mou výhradu s odkazem na podobné případy a občanský zákoník nakonec telefon přijal s tím že peníze pošle v zákoné lhůtě. Byl sepsán protokol o odstoupení od smlouvy. Dle nákupního řádu obchodu jsem měl do 14ti dnů obdržet částku 7000,- na svůj účet. Obchodník na urgence nereagoval. Psal jsem email i doporučený dopis. Stále bez odezvy.
Mobilní telefon Nokia Lumia 920
Požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že je smlouva uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku, není již způsob převzetí podstatný pro právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zároveň, pokud je od smlouvy odstoupeno dle § 1829 občanského zákoníku, má prodejce povinnost vrátit uhrazené finanční částky ve lhůtě 14 dnů. Pokud se tak nestane, ocitá se v prodlení.
Subjekt Meister Ludvík byl o podaných stížnostech informován. Doposud však neprojevil zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Hodnocení: