Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 28.7. ve 12.53 hod jsem v obchodu Billa - Praha , Horní Měcholupy nakoupil zboží za 547,76 Kč. Uhradil jsem kartou, platba byla schválena. Na parkoviště za mnou poté vyběhla zaměstnankyně prodejny s tím, že prý nakonec platba neproběhla. Vrátil jsem se a bylo mi sděleno, že pokladna nevykazuje úhradu. Byl jsem požádán, abych zaplatil ještě jednou s tím, že pokud je to chyba pokladny, vrátí mi druhé zaplacení v hotovosti. Zaplatil jsem kartou znovu a platba proběhla. Poté se dostavila zřejmě momentálně se vyskytující vedoucí prodejny a sdělila, že si ověřila, že jsem zaplatil skutečně dvakrát. Na mou žádost o vrácení peněz mi bylo sděleno, že mám bohužel smůlu a že prodejna není schopna jakkoli věc vyřídit. Byl jsem poslán pryč s tím, abych si to vyřídil se svou bankou. Po marném, sice slušném, avšak v důsledku velmi nehorázném vyjednávání jsem tedy odešel.
Závěr - byl jsem technickou chybou zařízení Billa okraden o výše uvedenou částku, aniž by to viník jakkoli hodlal řešit. Je nesmyslné, abych s provozovatelem karty Tesco- clubcard o dovolené na chalupě bez signálu cosi vyjednával, skenoval účtenky, po kterých jim nic není, navíc, jak bych prokazoval, že jsem neučinil dva nákupy atd.
Jako naprosto nehorázné se mi jeví chování firmy Billa, která donutí zuákazníka platit dvakrát a pak mu sdělí, ať si to někde vyřídí.
Nic si vyřizovat nehodlám, Billa musela mít v uzávěrce přeplatek, který nyní důrazně žádám vrátit, s tím, že je mi naprosto jedno, jak si to zástupci Billy vyřídí. ( Mimochodem dovedu si představit že se taková věc mohla stát někomu, kdo odjížděl na chalupu s dětmi a pro koho taková částka mohla představovat potraviny na několik dní - o to více vyniká nehoráznost v jednání prodejny při faktickém okradení zákazníka.
Žádám o informaci, jak bude věc vyřešena. PhDr. Zdeněk Němec
stvrzenka autorizační kód 446678, stvrzenka autorizační kód 446790, uhrazeno na terminálu 892532
Okamžitě vrátit neprávem zadržované peníze.
|
Tweet |
Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tedy částka byla stržena dvakrát, ačkoli se tak stát nemělo, jedná se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti a ta ho musí vydat tomu, na jehož úkor bylo získáno.
Společnost doporučujeme vyzvat k vrácení částky písemně nebo na pobočce s tím, že je nutné si nechat žádost potvrdit. Vhodné je také doložit doklad o koupi, aby si společnost mohla dohledat potřebné údaje v systému.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.