Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si dvě trička z orsay eshopu a ten samý den odeslala peníze podle návodu a ze stejné banky jako má firma ordiczech. Ale už je to pět dní a u objednávky je stále napsáno,že není zaplacená. Přitom peníze už se odeslaly. Několikrát jsem s nimi snažila spojit buď přes mobil nebo email, ale ani na jedno neopovídají přitom u emailu mají napsané,že se mi obratem ozvou a nikdo se neozval. Jen mi přišel email, že mám 5 dni čekat, ale za pět dní už potřebuji mít balíček u sebe doma. Peníze znovu posílat nebudu protože bych přišla ještě o víc peněz.
Lucie Vaněrková
Nulová komunikace se zákazníkem a nepovrzená zaplacená objednávka
Potvrdit zaplacení objednávky a odeslat balíček na mou adresu
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitelka nám zaslala ke stížnosti následující sdělení:
"Po pár e-mailech mi byla nakonec zásilka doručena. Jediný problém vznikl, když jí doručili do parcel shopu a ne ke mně domů. Takže na špatnou adresu. S pozdravem Lucie Vaněrková"
Na zákaldě uvedeného sdělení spotřebitelky stížnost uzavíráme.