Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po emailové komunikaci jsem odeslal poštou 19.6. na reklamaci telefon Huawei P9 nakoupený přes www.mobiltel.cz dle pokynů na adresu REDERO CZECH s.r.o., Rychnov nad Kněžnou. Telefon převzali z pošty až 25.6. a potvrzení o přijetí na reklamaci poslali 26.6. Dne 23.7. jsem přišel na pobočku, že bych rád odstoupil od smlouvy pro uplynutí lhůty 30 dní. Toto mi bylo zamítnuto a odstoupení nepřevzato - odeslal jsem tedy odstoupení doporučenou poštou na adresu firmy Navis Trade.
Dne 24.7. mi přišlo upozornění, že společnost Redero mi odeslala zásilku. Balíček jsem následně převzal a v protokolu zjistil, že reklamovanou závadu GPS řešili výměnou LCD panelu - dle autorizovaného servisu Huawei LCD panel nijak nesouvisí s GPS. Dále na mém původním LCD panelu bylo nalepeno ochranné sklo, místo něj mi dodali jen folii. Poštovné za odeslání na reklamaci mi také nebylo proplaceno. Vyrozumění o průběhu reklamace mi i přes mou výzvu také nebylo sděleno, našel jsem až vyjádření v zásilce. Prosím, jaký měl být z jejich strany správný postup? Jak se bránit a požadovat na co mám nárok?
Děkuji a přeji hezký den
Štefan
Huawei P9 Titanium Grey, IMEI 862836030598514 , nákup 2.11.2016
Z důvodu protahování reklamace a nejasného řešení, velmi špatné komunikace s prodejcem, včetně zpětného nedodání zboží s původními doplňky a neproplacení poštovného žádám o odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
V tomto případě je však také nutné vzít do úvahy, že právní vztah je mezi kupujícím a prodávajícím, takže kupující je osoba oprávněná k uplatnění práv z vadného plnění u prodávajícího. Jestliže při darování věci nedošlo také k postoupení práv z vadného plnění, může vady uplatnit stále pouze kupující a prodávající musí vést komunikaci pouze vůči němu. Jestliže vůči původnímu kupujícímu provedl prodávající všechny úkony řádně a včas, právo odstoupit od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace bohužel nevzniká.
Co se týče poštovného, zde má spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů podle § 1924 občanského zákoníku. Rozdíl mezi cenou tvrzeného skla a folie lze po prodávajícím požadovat skrze náhradu škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.