Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, píši vám z důvodu nespokojenosti s jednáním vaší společnosti vůči mé osobě, jakožto dlouholetému zákazníkovi (15 let). Problémy začaly hned po prodloužení smlouvy v lednu 2018, kdy jsem se s vaším zákaznickým centrem dohodla po telefonu na tarifu 500,- Kč měsíčně, kde jsem měla mít neomezené volání do všech sítí a 1GB dat. Jaké bylo moje překvapení, když mi přišlo vyúčtování, kde byl nastaven tarif za 700,- Kč za měsíc (tento problém již vyřešen). Další šok nastal v dubnu 2018, kdy jsem obdržela vyúčtování na částku 9 039,- Kč. Znovu jsem volala na vaší zákaznickou linku a žádala vysvětlení. Bylo mi řečeno, že částka je za m-platby. Po detailním prohlédnutí mého výpisu jsem zjistila, že moje čtrnáctiletá dcera prováděla, aniž by tušila, platby v aplikaci Musicaly. Abych byla upřímná, jsem stále velice rozhořčena, jelikož jsem nebyla informována od vaší společnosti, že na studentském tarifu je vůbec tato možnost plateb aktivována. Navíc jsem se o platbách dozvěděla až z vyúčtování v měsíci dubnu 2018. Informace o provedení plateb nepřišla ani na e-mail a ani na telefonní číslo dcery formou SMS. Kdybychom to věděli, nemusela být částka takto vysoká. Nicméně jsem se dohodla s vaší společností na úhradě této částky formou splátkového plánu, aby nebyl zatížen náš rodinný rozpočet. V měsíci červenci jsem se zpozdila s platbou o týden. Po třech týdnech mi přišel domů výhružný dopis od advokátní kanceláře, abych neprodleně zaplatila celou dlužnou částku. Po volání opět na zákaznické centrum mi bylo řečeno, že mi byl splátkový plán 4.7.2018 zrušen z důvodu pozdní úhrady splátky. Připadám si jako největší zločinec. Pracuji u jedné nejmenované banky, kde s malými i velkými dlužníky jednáme férově a někdy i několikrát se s nimi domlouváme na termínu úhrady splátek. Jednání vaší společnosti mi velice překvapilo a urazilo. Dlužnou částku jsem již celou zaplatila. Nyní žádám omluvu od společnosti T-mobile, dále o vrácení částky 7 185,61 Kč za provedené m-platby. A dále žádám o zaslání informace, za jakých podmínek mohu vypovědět smlouvu s vaší společností, jelikož chci přejít k jinému operátorovi. Děkuji za kladné vyřízení mojí žádosti.
Žádám omluvu od společnosti T-mobile, dále o vrácení částky 7 185,61 Kč za provedené m-platby. A dále žádám o zaslání informace, za jakých podmínek mohu vypovědět smlouvu s vaší společností, jelikož chci přejít k jinému operátorovi. Děkuji za kladné vyřízení mojí žádosti.
|
Tweet |
V případě, že v právním vztahu vystupuje dítě, záleží, zda je způsobilé k uzavření závazku či nikoliv. Zda bylo dítě k uzavření smlouvy (= nákupu přes aplikaci) způsobilé se posuzuje dle § 31 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který říká: "Má se za to, že každý nezletilý, který nenabyl plné svéprávnosti, je způsobilý k právním jednáním co do povahy přiměřeným rozumové a volní vyspělosti nezletilých jeho věku."
Problematice nákupů dětí přes telefon jsme se zabývali například zde: https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-6345/jak-zabranit-detem-v-nakupovani-pres-telefon
Pokud se jedná o tarif spotřebitelky, která s ním nechává nakládat nezletilé dítě, je na spotřebitelce, aby zamezila případným nechtěným nákupům. V některých případech (typicky u malých dětí) operátoři platby spotřebitelům sice již v minulosti odpustili, není to však jejich povinností.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě, že se spotřebitelce nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu