Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Místo písemně deklarovaného lux busu nám byl přistaven malý autobus,zřejmě
té nejspodnější kategorie.Nepohodlná úzká sedadla, ale hlavně bez klimati-
zace. Jako klimatizace měly být zřejmě otáčecí spínače nad sedadly, které
ale nereagovaly na žádné pootočení, byly to asi jen atrapy. lituji velmi, že jsem na tento zájezd ráno nastoupila.Snad mne omlouvá mimo mé hlouposti,
že po ránu byl ještě svěží vzduch a relativní blízkost Wroclawi (cca 135 km)
Netušila jsem co obnáší cestovat tímto vozidlem v nastávajícím vedru.
Z důvodů častých zastávek na Benzinkách jsme cestovali do Wroclawi více než
4 hodiny. Zbytek zájezdu jsem se obávala cesty zpět,ale zkolabovala jsem až
doma.Na zájezd jsem napsala recenzi na Google. Na tuto recenzi mě ck odpově-
děla s omluvou, ale že za přistavený "nevhodný" autobus může doprava. Ale
zamítnutí mé reklamace zdůvodňují dobrým technickým stavem autobusu,že
splňuje evropské normy pro cestu do zahraničí a nenastala žádná závada,která by narušovala průběh zájezdu.
Trvám na vrácení celé částky ceny zájezdu +poštovné tak jak žádám v písemné reklamaci ze dne 10.6.2018.
|
Tweet |
V uvedeném případě se zřejmě nejednalo o typický "zájezd" CK, tak jak je definován v zákoně, protože služby neměly být poskytovány po dobu více než 24 hodin. Na uvedený výlet se tedy nevztahují ustanovení zákona upravující zájezdy. Zaplacením výletu spotřebitelka zřejmě uzavřela s CK smlouvu o přepravě a zároveň smlouvu o zprostředkování vstupenek a průvodcovské službě. Podstatné tedy budou podmínky pořádaného výletu uvedené v obchodních podmínkách či přepravním řádu zmíněné cestovní kanceláře.
Aby byl zájezd zájezdem, musí se podle zákona jednat o soubor služeb cestovního ruchu, který trvá nejméně 24 hodin a obsahuje alespoň dvě z těchto plnění: ubytování, dopravu, či jinou službu (např. průvodcovské služby), která není doplňkem ubytování nebo dopravy a tvoří významnou část souboru služeb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.