Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
měla jsem u PRE sjednané ceny za KWh stejné pro NT a VT.
Od 1.5. 2018 ale PRE navýšili ceny o téměř polovinu a také opět rozlišili VT a NT.
O tomto kroku jsem nebyla informována a prolongace neproběhla korektně, nýbrž bez mého souhlasu k navýšeným cenám.
Prosím o vysvětlení a nabídku stejných podmínek u obou odběrných míst, jako jsem měla do 30.4.2018. Mám celkem 2 odběrná místa a obě bych ráda vypověděla z důvodu podvodného jednání.
Také mě zajímá, do kdy mám s PRE uzavřenou smlouvu a proč je prolongace automatická a já nemohu ovlivnit nehorázné zvýšení cen.
Než se obrátím na stížnosti u ČOI, ráda bych požádala touto cestou o nabídku, která je přijatelná a ne jako to dělají tzv. Šmejdi.
Děkuji.
Milé pozdravy
Simona Papenbrock
_____________________________
Zákaznický účet 11262827 a 20389478
Přizpůsobení sjednaných tarifů mým požadavkům dle smlouvy k
30.4.2018, okamžité ukončení automatické prolongace Smlouvy.
Akceptace mé výpovědi. Umožnění přechodu k jinému dodavateli z důvodu neoprávněné prolongace.
|
Tweet |
Pokud dodavatel zvýší neregulovanou cenu elektřiny či plynu, tedy tu část ceny energií, jejíž výši může ovlivnit, nebo změní jiné smluvní podmínky způsobem, s nímž spotřebitel nesouhlasí, lze od smlouvy odstoupit. To vyplývá z občanského zákoníku i energetického zákona. Při odstoupení od smlouvy kvůli zvýšení cen či změně obchodních podmínek nemůže dodavatel vůči odběrateli uplatňovat žádné sankce.
Lhůty pro odstoupení se liší v závislosti na způsobu, jakým dodavatel zákazníka o celé věci informuje. Pokud dodavatel změnu náležitě neoznámí, má zákazník právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do tří měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Jestliže naopak dodavatel oznámí změny náležitým způsobem, tedy nejpozději 30 dní před jejich účinností, přičemž spotřebitele současně poučí o právu na odstoupení od smlouvy, může spotřebitel odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem účinnosti změny.
Energetický regulační úřad potvrdil, že změna musí být zákazníkovi oznámena individuálně a musí být prokazatelné, že mu oznámení došlo. Nestačí tedy například informaci o změně zveřejnit na webových stránkách či vyvěsit v provozovně dodavatele. Dodavatel musí oznámení zákazníkovi doručit, typicky prostřednictvím pošty, e-mailu nebo sms.
Zákazník, který je spotřebitelem, může případné spory vyplývající ze smlouvy o dodávce energií řešit také mimosoudně, a to před Energetickým regulačním úřadem, Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, www.eru.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.