Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25285Neopodstatněné dotaz operátora

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2018, před 6 lety

Jaromír Novák

Znění stížnosti

Při žádosti o novou platební kartu (platnost staré vypršelú trval operátor na tom, že bez toho, aniž bych mu sdělil zdroj svých příjmů, nemůže nvou kartu vystavit. Logiku tento krok nemá, protože jinak je karta automaticky zasílána a žádné takové informace požadovány nejsou (ta má se na poště pravděpodobně někde ztratila, takže jsme žádal telefonicky o nápravu). Ale hlavně - co je komukoliv do toho? Jak po mě někdo může chtít takto soukromou informaci? Operátor se oháněl jakýmsi nařízením ČNB, ale po dotazu, o jaké konkrétní nařízení se jedná nevěděl.


Produkt

platební debetní karta mBank


Požadované řešení

Neoptravovat své klienty dotazy, na něž nemá banka nárok.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2018 12:51, před 6 lety

Všeobecné obchodní podmínky mBank S.A. v bodu 7.9, který řeší obnovení platební karty, nijak nezmiňují, že by klient banky v situaci, kdy dochází k obnovování platební karty k bankovnímu účtu, musel uvádět zdroj příjmů. Jistou kontrolu klienta musejí banky provádět při vzniku obchodního vztahu podle zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Nicméně při obnovování karty již nikoliv.

Není-li reklamace řešena včas, může se spotřebitelka následně obrátit s podnětem na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2018 10:18, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.