Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při žádosti o novou platební kartu (platnost staré vypršelú trval operátor na tom, že bez toho, aniž bych mu sdělil zdroj svých příjmů, nemůže nvou kartu vystavit. Logiku tento krok nemá, protože jinak je karta automaticky zasílána a žádné takové informace požadovány nejsou (ta má se na poště pravděpodobně někde ztratila, takže jsme žádal telefonicky o nápravu). Ale hlavně - co je komukoliv do toho? Jak po mě někdo může chtít takto soukromou informaci? Operátor se oháněl jakýmsi nařízením ČNB, ale po dotazu, o jaké konkrétní nařízení se jedná nevěděl.
platební debetní karta mBank
Neoptravovat své klienty dotazy, na něž nemá banka nárok.
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky mBank S.A. v bodu 7.9, který řeší obnovení platební karty, nijak nezmiňují, že by klient banky v situaci, kdy dochází k obnovování platební karty k bankovnímu účtu, musel uvádět zdroj příjmů. Jistou kontrolu klienta musejí banky provádět při vzniku obchodního vztahu podle zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Nicméně při obnovování karty již nikoliv.
Není-li reklamace řešena včas, může se spotřebitelka následně obrátit s podnětem na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.