Společnost


vmSHOP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25303Včas nevyřešená reklamace a zamítnutá

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

23 hodin 51 minut

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2018, před 6 lety

Petr Kozánek

Znění stížnosti

Reklamoval jsem zakoupené sportovní hodinky s hrudním pásem, odeslal jsem komplet balení 25.6 prodejci, za celý měsíc mě nebyl schopný říct, jak oprava probíhá, že nemá od servisu informace. Poté bez jediného slova o stavu reklamace hodinky došly v úterý 31.7, že stav reklamace bude v reklamačním protokolu v balíku, takže jsem vůbec nevěděl jestli byly opravené či nikoliv. Den předtím jsem do servisu volal, taky mi nic neřekli.Reklamaci zamítli. Rád vše doložím emailovou konverzací, PPL o dodání a podacím lístkem.
Děkuji Petr Kozánek


Produkt

Suunto Ambit3 Peak HR


Požadované řešení

Mohli mi pás v rámci záruky vyměnit, když byl vadný a nesvalovat to na běžné opotřebení, mám doma pás od jiné značky, který je potrhaný a stále funguje, takže opotřebení to nebude. Měli dát vědět včas jaký je stav rekalamace, ne mě stavět před hotovou věc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2018 13:55, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodl na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace ( uplatnění=doručení prodejci), pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 13:09, před 6 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

"Zboží našeho klienta bylo k řádné reklamaci přijato dne 27.6.2018. Následně bylo předáno kompetentní servisní společnosti H.S.H Sport, která po důsledné analýze vyhodnotila, že se nejedná o vadu, nýbrž o běžné opotřebení výrobku. Reklamace byla vyřízena zamítnutím a to v zákonem stanovené 30 denní lhůtě. Zboží jsme vrátili zpět zákazníkovi na naše náklady. Ještě doplním, že výrobek byl zakoupen 7.12.2017."

Vzhledem k tomu, že se dále společnost rozhodla se službou VašeStížnosti.cz nespolupracovat, jsme nuceni stížnost uzavřít, jelikož služba funguje na principu dobrovolnosti.

Spotřebitel má dále možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.