Společnost


SPARTOO SAS

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25310Nevrácení poštovného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2018, před 6 lety

Karolina Koldova

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím o pomoc s vyřešením problému vrácení poštovného ze spartoo.cz, jehož částka byla 190 Kč.Kupovala jsem boty, které neodpovídaly velikosti a musela jsem je vrátit. Psala jsem si o vrácení poštovného a odpověděli mi, že poštovné nevrací, i když je dané zákonem ho vrátit.

Děkuji za vyřešení, již jednou jste mi pomohli a poštovné mi bylo vráceno.

Koldová


Požadované řešení

Vrácení poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 08:25, před 6 lety

I přesto, že provozovatelem internetového obchodu je zahraniční subjekt, budou se právní vztahy založené kupní smlouvou řídit českým právním řádem, neboť podnikatelská činnost je zaměřena na české spotřebitele (nabídka k uzavření smlouvy je činěna v českém jazyce).

Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).

Pokud by prodávající spotřebitelku neupozornil na její zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona), může spotřebitelka navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.

Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 20:50, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.