Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Chci Vám popsat jednání společnosti Acer Czech Republic s.r.o.
(dále jen jako „Acer“) a Alza.cz a.s.(dále jen jako Alza).
Dne 9.8.2012 jsem v Alze koupil tablet Acer Iconia Tab A700 32GB Silver, cca půl roku po koupi se tablet začal kazit a postupně se objevovaly další vady. Proto jsem v průběhu ledna 2013 zašel na pobočku Alza Brno Střed, kde jsem chtěl dát tablet reklamovat a kde mě zaměstnanec Alzy informoval, že reklamaci nepřebere, protože online reklamace je rychlejší, zvláště v Brně a navíc s tím nemají tolik práce, když servis společnosti Acer je v Brně. Neměl jsem nic proti a tak jsem dne 5.4.2013 podal online reklamaci u Aceru, přes konto u Alzy. V ten samý den mi přišel email, že moje zařízení bude vyzvednuto prostřednictvím přepravní společnosti PPL/DHL následující pracovní den. Čekal jsem 2 týdny, nikdo nepřišel a nikdo se neozval ani telefonicky ani emailem. V průběhu září jsem znovu zašel na pobočku Alza Brno Střed. Obeznámil jsem je se situací, na což jsem dostal odpověď, že se jenom někde stala chyba, ať to zkusím znovu online. Takže jsem se žádostí o reklamaci znovu neuspěl. A tak naposledy dne 21.2.2014 jsem znovu podal online reklamaci u Aceru(teď přímo přes web Acer.cz). V ten samý den přišel i email, že moje zařízení bude vyzvednuto prostřednictvím přepravní společnosti PPL/DHL následující pracovní den. Od následujícího pracovního dne až do dnes si nikdo tablet nepřišel vyzvednout. Žádný telefonní či emailoví kontakt. Tablet mám v podstatě nefunkční cca od ledna 2013 a doposud se mi ho nepodařilo úspěšně dostat aspoň do stavu reklamace a pochopitelně nemám čas se každý měsíc pokoušet o reklamaci. Proto jsem se rozhodl napsat na portál vasestiznosti.cz abych zažádal o radu jak dále postupovat.
Acer Iconia Tab A700 32GB Silver
Pevně věřím a doufám že alza.cz se zachová čestně a v rámci dobrých mravů, jelikož mám s nimi dlouholeté pozitivní zkušenosti. Nevím co všechno můžu ze zákona žádat a na co mám právo. Každopádne jelikož jsem tablet nemohl používat déle než rok (a má chyba to nebyla), požaduji nový/kompletně opravený tablet s nárokem na slevu. Pokud to Alza/Acer není schopná/ý dodržet, požaduji odstoupení od slmlouvy s nárokem na vrácení peněz.
Děkuji,
Hezký den.
|
Tweet |
V případě, že bylo odmítnuto převzít reklamaci na pobočce, mohlo by dojít k porušení § 19 zákona o ochraně spotřebitele, který zní:
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Doporučujeme dojít na pobočku s touto argumentací, rozhovor si nahrát a v případě odmítnutí upozornit prodejce, že takové jednání opravňuje spotřebitele k podání podnětu České obchodní inspekci.
Vážený pane Tichý,
dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti na tomto konkrétním portálu, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny jeho zpracování. Byly již učiněny kroky vedoucí k tomu, aby byl i tento informační kanál monitorován co nejčastěji, nicméně jako primární kontaktní nástroj musím připomenout především náš vlastní kontaktní formulář na hlavních webových stránkách naší společnosti < http://www.alza.cz/kontakt >, v rámci kterého se vždy snažíme o komplexní odpověď v řádu hodin.
Popisovaná nedorozumění mě velice mrzí; věřím ale, že se nejednalo o odmítnutí přijetí reklamace, ale doporučení s ohledem na výhody přímého spojení s autorizovaným střediskem (které bohužel, jak z Vašeho popisu vychází, ve své další práci dvakrát selhalo). Za případné nesrovnalosti nebo neprofesionální formu takového doporučení se omlouvám; reklamaci můžete samozřejmě na provozovně podat znovu a její přijetí přímo v rámci naší společnosti si vyžádat.
Pokud přesto dojde k jakékoli nesrovnalosti, určitě nás prosím ohledně tohoto případu kontaktujte znovu na adrese ombudsman@alza.cz.
S úctou
Jiří Horáček
zákaznický ombudsman Alza.cz
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.