Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 27.7 2018 jsem objednala a uhradila lednici s mrazákem včetně poplatku za dopravu (vše firmě ALZA). Termín dodání jsem zadala a byl potvrzen na 3.8.2018 (s rezervou, nabídka dodání byla již 31.7.2018). Zásilku mi dopravce - GEIS odmítl. 3.8. 2018 doručit (urgovala jsem 2x). ALZA odmítá dovoz zajistit. ALZA je můj smluvní partner, od kterého požaduji náhradu škody (ušlý zisk, zkažené potraviny, atd.). Za drzost považuji návrh kompenzace ve výši 500,- Kč na příští nákup během 2 měsíců. Od nesolidní firmy nic dalšího nakupovat nebudu.
Z. Stará
Lednice s mrazákem GORENJE RK 6192 EW (FAC2302c). Objednávka: 177443919.
Zajistit dopravu během smluvního termínu, tj. 3.8.2018, ať intervencí u dopravce nebo vlastním autem.
Vrátit částku uhrazenou za dopravu + 5% z ceny objednaného zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.