Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25324Potkaný motor

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2018, před 6 lety

Jiří Procházka

Znění stížnosti

Dne 4.7.2018 koupen vůz Opel Insignia 2.0 D r.v.2009.Najeto 83400km.Dostal jsem garanci, takže jsem věřil že vše bude v pořádku. Cena 159900kc. Prodejce mě ujistoval, že vůz je v naprostém pořádku, servisní kniha dodržována.Psana jednou rukou sice, ale i to je možné.Na sedačce řidiče mírně popraskaná koženka, ale itak jsem kilometrům po zkušební jízdě po dlouhém váhání uvěřil.Auto se mi za tu cenu prostě líbilo.Samozrejme do servisu na kontrolni prohlídku jsem se objednal,ale bohužel do termínu prohlídky co se nestalo.Dne 20.7.2018 tzn 16.den od koupě preskoceny zuby na rozvodech, potkaný motor a cena opravy k 40 tisicum minimálně. Reklamace zamítnutá z důvodu informování před koupí v předávacím protokolu(který si nejsem jistý, že jsem vůbec podepisoval-mě ho do desek nedali aspoň tedy), že auto už je staré a že je opotřebované díly vyměnit.To chápu ale do servisu se to jednoduše nestihlo, což samozřejmě není výmluva.Ale zaráží mě, že 3 na sobě nezávislí mechanici mi řekli že se jim ty najeté kilometry nezdají a že rozvodový řemen se mění nejdříve ve 120tis km.


Produkt

Opel Insignia 2.0 D 2009 118kw


Požadované řešení

Po AAA sem žádal jen náhradu škody, minimálně kompenzaci.Neúspěšně.Nechci zbytečně zacházet do extrémů soudním znalcem apod.,ale...Nevím co teď dál!?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 12:39, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, měl by spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodávající nedoložil, že spotřebitel o vytýkané vadě věděl. Bude-li prodávající argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.8.2018 14:35, před 6 lety

Vážený pane Procházko,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste podepsal předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn (viděla jsem kopii a skutečně je Vámi podepsána). V protokolu je i doporučení ohledně výměny rozvodů. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2018 08:21, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2018 14:20, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.