Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u společnosti prodejparfemu.cz jsem objednal 2 parfémy
(BURBERRY Brit EDT 100ml 1x 695 Kč a BURBERRY Burberry London EDP 100ml 1x 799 Kč), ty dorazili hned druhý den od objednávky, bohužel po rozbalení (parfémy byli zabaleny "od výrobce ve foli") sme zjistili že se nejedná o originální výrobky (potisk flakonů na spodní straně se lišil od originálů, flakonky nebyly schodné, a vůně opravdu neoodpovídala originálu), když jsem se rozhodl zboží reklamovat čekalo na mně nemilé překvapení v podobě podmínek reklamace (viz stránka prodejce: https://www.prodejparfemu.cz/info/vraceni-zbozi) a to tak že po rozbalení je navrácena pouze část peněz (a to 75% z původny hodnoty). Za prvé, pokud se nemýlím tak je toto nezákoné, za druhé mám pocit že se prodejce snaží vydělat na tom že zašle padělky a vydělá po jejich vrácení 25% ceny!
Poradíte mi Jak se mohu bránit? Zatím jsem zadal "online odstoupení od smlouvy" ale když pošlu zboží zpět a prodejce nepošle celou částku zpět, nebo bude tvrdit že zboží padělané není co pak?
Robert Schmelz
BURBERRY Brit EDT 100ml 1x 695 Kč a BURBERRY Burberry London EDP 100ml 1x 799 Kč
Měli by vrátit plnou částku.
|
Tweet |
Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.
Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitel část věci spotřeboval (např. tím, že parfém vyzkoušel), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebiteli zůstává.
Byl-li však zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.