Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25331Nezaložil jsem si účet s VIP členstvím

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2018, před 6 lety

Jiří Nožička

Znění stížnosti

Skutečně si nejsem vědom toho, že bych si na nějakém FLIRTCAFE.CZ založil před dvěma roky profil s VIP členstvím.

Nyní, když mi již dva roky chodí e-maily s nabídkami, na které nereaguji, neboť jsem je označil hned z počátku jako SPAM, mi přišel dopis od německé advokátní kanceláře, že musím uhradit 74,14 EUR za nezaplacené VIP členství a další nějaké poplatky.

Ačkoliv si nejsem vědom, že bych si nějaký takový profil vytvářel, poslali mi jako důkaz i číslo mojí bývalé bankovní karty a moje osobní fotografie a e-mailovou adresu a IP adresu mého počítače, použité v onom profilu. Zároveň mi oznámili, že v případě neuhrazení výše uvedené částky bude tato navýšena o další soudní poplatky atd.

Proto jsem tedy tuto částku, ač nerad, dnešního dne uhradil.

Ovšem shodou okolností mi právě do SPAM dnes přímo od Dateyard AG přišla další "poslední upomínka" na zaplacení dalšího členského poplatku ve výši 499,- CZK.

Když jsem tedy rozklikl možnost "Zaplatit nyní", abych se zbavil případného dalšího podobného dopisu, zjistil jsem, že nejde o úhradu 499,- CZK, ale o celkovou částku 13.952,- CZK za období od 10/2016 do 07/2018. V této částce je započítán i další poplatek ve výši 110,- CZK za každý měsíc a za poslední 7/2018 jen 55,- CZK. Po úhradě této částky prý bude můj účet odblokován.

Ačkoliv si skutečně nevzpomínám, že bych si na této seznamce vytvářel VIP profil, rád bych celou tuto věc sprovodil ze světa a své údajné VIP členství ukončil a zrušil úplně "můj profil".

Když tohle vše zjistila moje dlouholetá partnerka, velmi to narušilo náš vztah.

Zároveň je mi z toho zle, jakými způsoby se takhle z lidí dělají blbci a tahají se z nich peníze.


Produkt

seznamka FLIRTCAFE.CZ


Požadované řešení

Můžete mi, prosím, poradit, zda mám tu šílenou částku uhradit (ikdyž nevím, kde na to vezmu) a poté nějakým způsobem zrušit jak VIP členství, tak i smazat celý "můj profil" na FLIRTCAFE?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2018 11:56, před 6 lety

Pokud společnost žádá zaplacení peněžních prostředků, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Je proto vhodné společnost vyzvat, aby prokázala, že smluvní vztah vznikl (i takovou výzvu je možné užít jako důkazní prostředek při případném soudním sporu).

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu samotným spotřebitelem není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat placené služby.

Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud tedy společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 21:49, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.