Společnost


http://zivottrochujinak.cz/

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25337Odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2018, před 6 lety

dana lindenthalová

Znění stížnosti

Ráda bych odstoupila od kupní smlouvy, kterou jsem učinila 30.1.2018 u manželů Košťákových. Prodávají knihu (a zahraniční pobyty na Bali), ale kniha neexistuje, prostě není. Není ani půl roku po objednání.

Na připomenutí se 5.4. přes messenger jsem dostala omluvu, že se kniha "zdržela v tiskárně", ale že by "v polovině dubna měla být." Nebyla. Další připomenutí 14.4., podobná odpověď, jen s tím rozdílem, že byla nutná změna tiskárny a příslib: "Podrobnější zprávu s aktualizovaným termínem dodání i s termínem dodatečného losování Vám pošleme emailem v následujících dnech."

16.6. jsem poslala messengerem ještě jedno psaní s výpovědí kupní smlouvy:
"Dobrý den. Ráda bych zrušila svou objednávku a poprosila o vrácení částky. Číslo účtu vám pošlu do e-mailu. Do kterého? lind"

To je bohužel dosud bez odpovědi, stejně jako můj následný e-mail ze dne 24.7.:
Dobrý den,

ráda bych po několika připomenutích chtěla zrušit svou objednávku dosud nedodané slibované knihy a dopravy za ní a žádám vás znovu o vrácení plné částky - tj.:436.00 Kč na účet:xxxxxxxxx/xxxx
V případě, že platba nejpozději do čtrnácti dnů nebude na účtě připsána, zvážím další právní kroky k jejímu získání zpět.
Věřím, že to nebude nutné.
S pozdravem
--
Dana Lindenthalová


Produkt

http://kniha.zivottrochujinak.cz/


Požadované řešení

Požaduji vrátit platbu za "knihu" včetně poštovného. O knihu za těchto okolností už nemám zájem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2018 11:59, před 6 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Spotřebitel zároveň může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2018 22:04, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.