Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek dne 3.8.2018 jsem se před svým domem v Brandýse nad Labem setkala se slečnou, která vhazovala poštu do schránek. Mně vhodila do schránky výzvu pro vyzvednutí zásilky na poště, protože jsem nebyla zastižena doma. Když jsem tedy slečně výzvu vrátila a řekla jí, že tu ale jsem, ať mi tedy vydá balík, bylo mi řečeno, že pro Českou poštu ani nepracuje, ale pomáhá matce, která je o pár ulic dál. Slušnem jsem ji požádala, ať tedy vrátí výzvu matce a ta, ať mi doručí zásilku. Nikdo z České pošty se u nás od té doby neukázal.
Podobné věci se stávají často, pošťačky házejí do schránek výzvy, aniž by si ověřily, zda je adresát skutečně doma. Zásilky si pošty zásadně nenosí a tím nenaplňují svou práci. Člověk pak musí trávit na poště třeba dvě hodiny kvůli jednomu menšímu balíku, protože paní pošťačce se nechtělo jej vzít.
Ráda bych dostala svou zásilku co nejdříve. Sama pracuji a nemám čas čekat několik hodin na poště. A když už jsem doma, aby mi mohla být zásilka doručena, tak si jí paní pošťačka ani z pošty nevezme. Prosila bych o zlepšení situace.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman