Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Předem placená zásilka z Německa v hodnotě přes 5000,- Kč převzatá firmou PPL od firmy DHL pro doručení v rámci ČR nikdy nedorazila na adresu zákazníka (PSČ 16000). Na webovém rozhraní firmy PPL se přesto objevila informace o doručení a převzetí zákazníkem. Deklarovaný čas převzení je 3.8.2018 11:38 dopoledne. V tu dobu byla osoba oprávněná převzít zásilku v místě doručení, ale nikdo ani nevolal, ani nezvonil, ani neklepal. Převzetí zásilky adresátem popsané na webovém rozhraní je tedy lež a podvod. V protokolu je též zmíněno dohodnutá změna doručení na jinou adresu, která se vůbec nestala - další lživé tvrzení PPL. Nebylo potřeba zásilku předávat ani sousedům, ani nikomu jinému, zvonek od bytu funguje spolehlivě a alespoň jedna osoba byla stále přítomna na bytě. Nezbývá nám tedy, než považovat zásilku buďto za ukradenou nebo za špatně předanou (což je vzhledem k jasné identifikovatelnosti zákazníka nepochopitelné). Zásilku prokazatelně nepřevzala osoba uvedená v protokolu doručení zásilky. Vzhledem k ceně zásilky zvažujeme obrátit se na policii ČR, pokud celá záležitost nebude okamžitě vyřešena.
Doručení zásilky ze zahraničního (německého) eshopu. Podrobné informace o zásilke jsou uvedeny v neveřejné sekci stížnosti.
Okamžitě kontaktovat adresáta pro řešení vzniklé situace. Minimálně omluva, slušná by byla i finanční kompenzace za vzniklý stres.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, má možnost odesílatel službu reklamovat. Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.