Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
obdržel jsem pokutu za pozdní platbu za 3 telefonní čísla (773184718, 608828678 a 602 857678. Platbu jsem platil ihned po návratu z dovolené, tj. 12.8. 2018. Splatnost byla 8.8. 2018. Písemná upomínka mi přišla do schránky až 22.8., i když na ní bylo uvedeno pravděpodobně záměrně dřívější datum 12.8.2018. Zcela jistě byla upomínka odeslána dost dlouho potom, kdy jsem provedl úhradu všech čísel. Jistě lze dohledat podle skutečného data odeslání upomínky.
Zásadně nesouhlasím s tím, abych při časové prodlevě 4 dnů navíc proto, že jsem pobýval v cizině, mi byla účtována upomínka, prokazatelně odeslána po datu mého placení. A to ještě v jedné obálce pokuta za 3 stejně hrazená telefonní čísla, tj. celkem 450 Kč v jedné obálce.
S takovou sankcionalizací jsem se zatím nesetkal, za 4 dny zdržení navíc v době dovolených o cca 50 % (na dvou telefonech platím 299 Kč).
Pokud nebude můj podnět uspokojivě vyřešen, podám stížnost na ČOI.
Já bych si k zákazníkům takovéto chování nedovolil - to by mě asi brzy opustili.
S pozdravem
Karel Baxa
zpětné uhrazení pokud, které jsem již zaplatit, aby se mi úhrady nezvyšovaly.
|
Tweet |
Pokud je mezi stranami ujednáno poskytování určité služby, která je poskytována úplatně, subjekt poskytující službu je povinen poskytnutou službu řádně vyúčtovat způsobem a ve lhůtách uvedených ve smlouvě a uživatel služby je povinen za službu zaplatit.
Co se týče smluvní pokuty za prodlení s úhradou, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.