Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den
11.05.2018 jsem koupil vozidlo Ford Fokus. Již při prvním připojení diagnostiky se objevila závada "nahromadění popílku" ke které jsem se v servisu dozvěděl že "s autem v bazaru asi jenom popojížděli a tak se filtr nemohl zregenerovat". Při další návštěvě servisu se chyba opakovala, tak se na to podívali důkladněji a zjistili, že tato chyba je to jediné co řídící jednotka o filru registruje. Všechny ostatní parametry (teplota, diferenční tlak,počet pokusů o regeneraci, atd) dle diagnostiky "vozidlo nepodporuje" a tudíž je filtr záměrně vyřazen z provozu. Díky tomu vozidlo nesplňuje podmínky homologace a je tudíž nezpůsobilé provozu dle platné legislativy. Tuto skutečnost jsem dne 26.07.2018 oznámil prodejci s požadavkem na reklamaci a proplacení nákladů na opravu. Dne 6.8.2018 mi bylo doručeno zamítnutí reklamace z důvodu opotřebení s odkazem na předávací protokol, ve kterém ale není jediná zmíňka o DPF nebo neplnění technických podmínek pro provoz na pozemních komunikacich, a za vadu nenese odpovědnost.
Ford Fokus, RV: 2010, SPZ: 7C86413
Proplacení nákladu na výměnu filtru a znovusprovoznění DPF v řídící jednotce
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Žabko,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, reklamace opět zamítnuta, ale z dobrý vůle vrátíte 5000 Kč. To je v celku komický, ale aspoň něco.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: