Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Pri každom prihlásení do elektornického systému "Moje O2" sa zobrazí obrazovka:
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~olhava/O2_1.png
Ja so sprcovaním mojich údajov pre obchodné(!) účely nesúhlasim. Možnosť sesúhlasiť vôbec nie je pokytnutá. Po kliknutí na "Potřebuji více informací", čo je jediná alternatíva súhlasenia sa zobrazí:
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~olhava/O2_2.png
Opäť jediná alternatíva súhlasu je tlačítko "Připomenout později". Po jeho stisknutí sa človek konečne dostane do systému.
Tieto obrazovky vyskakujú aj v priebehu práce v tejto aplikácii.
Mám právo nesúhlasiť s poskytnutím osobných údajov, jednoznačne a konečne. O2 nemá právo ma opakovane takýmto spôsobom žiadať o poskytnutie súhlasu na spracovanie údajov a tým pádom mi znižovať kvalitu poskytnutej služby.
Pridanie tlačítka "nesúhlasím", ktoré definitívne ukončí zobrazovanie týchto žiadostí o súhlas.
Zaplatenie pokuty v súvislosti s opakovaným porušovaním nariadenia GDPR.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pro to, aby mohla být smlouva s mobilním operátorem realizována je však třeba, aby mu spotřebitel určité osobní údaje poskytl, pro realizaci smlouvy však není nutné, aby spotřebitel učinil souhlas s poskytováním osobních údajů pro marketingové účely apod.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje zpracovává neoprávněným způsobem, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Dobrý den,
způsob získávání souhlasu interaktivní cestou je standardní postup, který používají i ostatní poskytovatelé. Pokud nám souhlas neudělíte, budeme vaše stanovisko respektovat, nicméně v určitých intervalech se výzva k jeho udělení může v Moje O2 zobrazit.
Odvolat je možné pouze již uvedený souhlas - v Moje O2 v nastavení účtu.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Dobrý deň,
myslím si, že obe vyjadrenia, ako od dTestu, tak od spoločnosti O2 sa nevyjadrujú k podstate veci.
Vyjadrenie dTestu:
Prvý odstavec a informuje ma informuje o tom, že mám právo nesúhlasiť so spracovaním osobných údajov a že mám nárok na výmaz. Z mojej sťažnosti jasne vyplýva, že som si vedomý týchto práv.
Druhý odstavec ma informuje o lehote, ktorú ma podnikateľ na výmaz. To je úplne irelevantné. Moja sťažnosť sa vôbec netýka výmazu.
Tretí odstavec ma informuje, že naozaj mám právo neposkytnúť údaje na marketingové účely. Opäť niečo, čoho som si jasne vedomý(to je vidieť z mojej sťažnosti.)
Štvrtý odstavec ma informuje, čo mám robiť ak sa domnievam, že moje údaje spracováva O2 neoprávnene, čo je opäť ireleventné, pretože moja sťažnosť sa toho vôbec netýkala.
Vážený pracovník dTestu, prosím Vás o fundované a relevantné vyjadrenie k mojej sťažnosti.
K vyjadreniu pána Mišurca:
To, že Vy, spoločnosť O2, či dokonca všetci poskytovatelia v ČR považujete niečo za štandardné (zlé služby) je úplne irelevantné a vôbec ma to nezaujíma.
Sťažnosť sťahujem, pretože sa mi po vyše troch mesiacoch prvýkrát neukázala obrazovka s ponukou na udelenie súhlasu so spracovaním údajov na marketingové účely. Dúfam, že je už neuvidím.