Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den.Dne 3.8.2018 jsem si na Alze objednal mobilní klimatizaci kterou jsem zaplatil přes visa cards cca 9000kč.Připlatil jsem si 130kč aby mi byla klimatizace doručena v neděli 5.8.2018.V sobotu mi došle email že mi bude zásilka doručena v pondělí.Tak jsem volal na Infolinku Alza kde mi bylo řečeno že zásilka bude doručena do dvou pracovních dnů z důvodu -že se v systemu objevila chyba .Bylo mi na moji žádost vráceno 130kč na učet+200kč slevový poukaz na další nákup.V pondělí 6.8.2018 jsem volal na alzu jak to vypadá a bylo mi řečeno že zásilka dojde v úterý na 100%.V úterý dne 7.8.2018 jsem opět volal na Alzu a bylo mi řečeno že zásilka bude doručena na 100% a že mi na email poslali informace.(nic mi nedošlo)Dnes 8.8.2018 mi to nedali a znovu jsem volal na Alzu a požadoval jsem číslo zásilku u dopravce abych si zavolal sám a zjistli kde se moje zboží nachází.Po delším hledání operátora na Alze který se omluvil že je brigadník a že se to učí tak že zásilka ješte nebyla odeslána a že to zkusí urychlit.Moje úvaha je že zboží nebylo vůbec na skladě a snaží se to zdržovat než jej naskladní.Kdyby mi byla aspoň řečena pravda až brigadník mi řekl pravdu že zásilka neodešla což je smutné takhle oblbovat zákazníka.První a poslední nakup na Alze
DE'LONGHI PAC NK76 číslo zásilky na Alze 177627838
V tomto případě bych požádoval slevu na doručené zboží cca 6%-11%
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá včas, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může rovněž odstoupit od smlouvu uzavřené přes internet do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.