Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
V e-shopu alza.cz jsem si v řijnu roku 2016 zakoupil notebook Lenovo IdeaPad 310-15ISK. U notebooku mi při otevření notebooku (při běžném používání) praskl pant a vrchní krycí plast se nadzvedl. Notebook mi nikdy nespadl a nejeví známky po pád/špatném zacházení.
Při reklamaci 12.7.2018 na prodejně Alza - Netroufalky 770/16 62500 Brno mi bylo řečeno, že standardní postup reklamace je takový, že žádost o reklamaci zamítnou (doklad příjemka reklamace) a následně notebook pošlou do servisu s žádosti o posouzení v rámci záručních podmínek (doklad se jmenuje "příjemka opravy"). Vzhledem k tomu, že mi pán na obsluze řekl, že je to standardní postup a chvátal jsem, tak jsem se na víc neptal.
Vyjádření servisu mi přišlo 7.8.2018 s tím, že záruční oprava zde byla nabídnuta a zboží je možno mimozáručně opravit za 4 881.14 Kč s DPH. V případě, že s touto opravou nesouhlasím, pak si mohou účtovat poplatek za diagnostiku.
Nikde nebyl uveden důvod, proč byla reklamace zamítnuta, na což jsem se zeptal a bylo mi odpovězeno, že to není vada produktu, ale mechanické poškození.
Po mé odpovědí, že nesouhlasím s nepřijetím reklamace (v emailu jsem rovněž odůvodnil proč) mne bylo řečeno, že se mohu obrátit na soudního znalce.
Co se týče poplatku za diagnostiku, po bližším prozkoumání dokladu "příjemka opravy" (8.8.2018) jsem se dozvěděl, že svým podpisem skutečně stvrzuji uhradit cenu v maximální výši 1340 Kč vč. DPH za diagnostiku vady, na kterou mne na prodejně NIKDO NEUPOZORNIL.
Mohu se zeptat, jak situaci řešit dál? Za mne s produktem nebylo špatně manipulováno a je chyba na straně produktu. S poplatkem za diagnostiku rovněž nesouhlasím.
Lenovo IdeaPad 310-15ISK , Kód Produktu: NT356n8z2o1
Oprava zboží v rámci reklamace, Vrácení peněz, neplacení poplatku za diagnostiku.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Obecně je třeba uvést, že reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran. Občanský zákoník dále považuje za nepřípustná smluvní ujednání omezující práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.