Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
notebook v zaruce byl 4krat opravovany na mistě ve VODNANECH a v TABOŘE VSP DATAa.s.UDOLNI 2188 A TY ZAMíTLI UZNAT REKLAMACI.JA TRVAM NA ODSTOUPENI KS.POŘIDILA JSEM SI NOVY S KTERYM JSEM SPOKOJENA. PROSIM POMOZTE MI .DĚKUJI ZA POCHOPENI NOSALOVA
ZAŘIZENI HP250G5 seriove č.CND63327M0
VRACENI PENĚZ
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Důvodem k odstoupení od smlouvy je rovněž čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Zvolil-li spotřebitel při uplatnění reklamace jako způsob nápravy odstoupení od smlouvy, měl by prodávající toto respektovat.
Pokud však bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Začnu pozitivně. Paní Nosálová byla již 31.7. 2018 kontaktována, že se může stavit na krámu a dostane peníze zpět.
Ne z důvodů výše popsaných, ale proto, že uplynula lhůta pro řešení reklamace. Sama sdělila, že chce počkat na vyjádření servisu, se kterým pro mne nepochopitelně sama komunikovala. To, že píše sem, je způsobeno tím, že servisní firma nám poslala dne 07.08.2018 opravený notebook a ona se bojí, že jí nevrátíme peníze, ale opravený notebook zpět. A jelikož si u nás již koupila notebook nový, druhý by jí byl k ničemu. Jelikož se servisní firmou komunikovala sama, nevíme, co jí oni sdělili, ale od nás měla jasnou informaci, že dostane peníze. To, jak si to vyřešíme my se servisem, se jí netýká.
Jen pro informaci.
Paní Nosálová u nás "reklamovala" notebook vícekrát. Několikrát se jí ihned poradilo nebo se něco nastavilo a notebook se do servisu nepřijímal. Celkem pětkrát se přijímal a existují k tomu servisní protokoly. Problém je, že jako reklamace nelze uznat např. nepsaní čísel při vypnutém NumLocku, uživatelem odinstalovaný ovladač webkamery, pomalost notebooku, když nahrává aktualizace programu Windows a tak podobně. Pouze 14.12.2017 se záručně měnil WIFI modul a 14.06.2018 se záručně měnil displej. Teď jsme tudíž posílali notebook do servisu potřetí a nárok na odstoupení nebyl. I tak jsme paní vyšli vstříc a pořád je to málo...
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: