Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den v pondělí 6.8 2018 v 11:00hod.jsem si chtěl kupit jízdenku v stříbře pokladna byla uzavřena.Bila tam cedulka na které bilo napsáno ze jízdenku si mužů zakoupit ve vlaku bez přirážky.Jenze pan strojvedoucí ve vlaku mi ji stejně naúčtoval vysvětlil mi ze volal na železniční stanici ve Stříbře a tam mu řekly ze měly otevřeno.Chapu ze zaměstnanec ma právo jít na wc nebo svačinu ale nech tam nedává zavádějící ceduli moch tam dat například přijedu za pet minut.
prosím vas o lepší značeny přestavek a odchodu na wc
|
Tweet |
Dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen „SSPO“) se manipulační přirážka ve výši 40,- Kč účtuje k jízdnému nebo doplatku zakoupeného ve vlaku po nástupu v obsazené stanici (to je ve stanici, ve které je zřízena výdejna jízdenek, pokud není považována za neobsazenou stanici). Manipulační přirážka se platí za vystavení každého dokladu jednou, bez ohledu na počet cestujících na něm uvedených. Jízdenku bez manipulační přirážky je možné ve vlaku zakoupit pouze v případech uvedených v čl. 76 SSPO (např. nástup v neobsazené stanici, …). Pokud tedy spotřebitel nastoupil k jízdě ve stanici, která byla obsazená, je povinen zaplatit k jízdnému manipulační přirážku ve výši 40,- Kč. Více informací je také možné vyhledat na webové adrese www.cd.cz/scripts/detail.php?pgid=227. Jiná situace by byla, kdyby zaměstnanec společnosti spotřebitele formou vyvěšené cedule informoval o možnosti zakoupení jízdenky ve vlaku bez přirážky. V takovém případě by ale spotřebitel musel uvedené tvrzení prokázat.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.