Společnost


Ondřej Mička, DiS.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25465Překročení lhůty k vyřízení reklamace a následné nerespektování odstoupení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2018, před 6 lety

Lukáš Matta

Znění stížnosti

Dne 06.06.2018 jsem u společnosti Luxustimes.cz - Ondřej Mička, DiS. zakoupil hodinky TIMEX TW4B01900 (č. objednávky 15552513)​, za
kupní cenu ve výši 1 659,- Kč. Bohužel se na těchto hodinkách vyskytla vada popsána v reklamačním listu. Tuto vadu jsem reklamoval dne 25.6.2018 (emailem) a následne odeslal hodinky dne 28.6. a žádal o opravu resp. odstoupení od smlouvy a vrácení koupní ceny.

Dne 30.7.2018 tedy víc než 30 kalendářních dnů od vytknutí vady, mě poprvé od reklamace informovali o tom, že hodinky se nacházejí v servisu a reklamace tedy ještě nebyla vyřízena. Následně mě prodejce 3.8 informoval, že hodinky už jsou opravené a žádal potvrdit adresu na kterou mi je může odeslat.

Protože nesplnili povinnost uloženou v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, tím, že jako prodávající moji reklamaci včas nevyřídili, považuje se
nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy, které mi v souladu s
ustanovením § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zakládá
právo od smlouvy odstoupit.
Tímto sem od dané kupní smlouvy odstoupil (odstoupení převzato společností dne 3.8.2018) a žádál vás o vrácení kupní ceny na můj bankovní účet.

Prodejce tvrdí, že reklamaci vybavil v zákonné lhůtě, protože on hodinky převzal až 4.7. kvůli celofiremní dovolené a tedy, že lhůta začala plynout až dnem převzetí hodinek.

Prodejce jsem však informoval o reklamaci emailem již 25.6 (na tento email odpověděli po třiceti dnech, takže určitě jim přišel) a následně jsem hodinky odeslal 28.6, u prodejce byli již 29.6 s tím, že si je přebral až 4.7. Hodinky jsou momentálně u prodejce, tvrdí však, že mi je zašle, navzdory mému odstoupení.


Požadované řešení

Žádám vrácení kupní ceny, tak jak jsem uvedl v odstoupení. Pokud mi peníze nebudou vráceny ve lhůtě uvedené v odstoupení, budu nucen věc řešit predžalobní výzvou a případně i soudní cestou, což prodejci způsobí podle mého názoru další, nikoliv nevyhnutné náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2018 13:59, před 6 lety

Celofiremní dovolená nemůže zkracovat spotřebitele na jeho právu na vyřízení reklamace v zákonné lhůtě.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Z výše uvedeného vyplývá, že prodávající nevyřídil reklamaci v zákonné lhůtě 30 dnů a spotřebitel má nárok uplatnit odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 09:14, před 6 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.