Společnost


MARIMEX CZ , s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25470Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2018, před 6 lety

Věra Řezáčová

Znění stížnosti

Nesouhlasíme s neuznanou reklamací, důvod neuznané reklamace je ten že byla vystavena nadměrnému slunečnímu záření nebo hodně chloru ve vodě. Plachta byla vystavena slunečnímu záření pouze v bazéně což předpokládám , že je účel, když nebyla v bazénu byla vytažena a roztprostřena, nezohýbaná, chlor ve vodě si velmi přísně hlídáme kvůli našim dětem. Takže ani tento důvod není pravdivý!


Produkt

Plachta solární průměr 3,6 černá. Reklamace číslo: 790V-18003398, reklamační list 8180002052


Požadované řešení

Vrácení peněz, veškerá naše důvěra je ztracena už i z důvodů jednání této firmy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2018 14:10, před 6 lety

V tomto případě záleží, zda se vada vyskytla méně, nebo více než 6 měsíců od převzetí zboží. Níže budou popsány obě varianty:

Reklamace v prvních 6 měsících po koupi:
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reklamace více než 6 měsíců po převzetí zboží:

Zde je situace opačná a je na spotřebitelce, aby prokázala, že prodávající za vadu odpovídá (že se např. jedná o vadu materiálu). V takovém případě doporučujeme využít znalecký posudek a s ním spojený postup, který je uveden výše.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2018 22:46, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.