Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o., P.O.Box 49, Kolín 2
Zákaznické číslo: 9017200
Zneužití mého privátního mobilního telefonního čísla - jež společnost získala z mně neznámého zdroje - k telemarketingu, jehož prostřednictvím se mnou společnost uzavřela kupní smlouvu na PRAVIDELNÉ (?!) dodávky doplňků stravy - viz VOP společnosti. Já jsem se domnívala - po vyslechnutí zástupce společnosti, že jsem uzavřela kupní smlouvu pouze na "uvítací balíček v hodnotě poštovného 99,- Kč".
Dnes, tj. 9.8.2018, jsem si vyzvedla dopis, ve kterém jsem objevila barevný leták, který obsahuje mimo jiné i výhružné texty o nedoplatcích a 2 ploché stříbrné balíčky obsahující doplňky stravy ve formě tablet.
Obratem jsem požádala (telefonát, chat, email) o výmaz osobních údajů a o odstoupení od kupní smlouvy. Nevyžádanou zásilku obratem zasílám zpět. Částku 99,- za uvítací balíček uhrazuji dnes (nedorozumění). Podávám také podnět ke kontrole ČOI a stížnost ÚOOÚ. Společnost jsem informovala.
Doplněk stravy ArthroPrim Rapid, 2x 20 tablet, celkem za 178,- Kč
Výmaz osobních údajů z databází vč. záloh a emailové korespondence.
Odstoupení od smlouvy.
Přijetí vráceného zboží.
Omluva za zneužití mého soukromého telefonního čísla k telemarketingu.
Nepožaduji vrácení nákladů spojených s poštovními službami.
|
Tweet |
Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, P.O. Box 49, 28002 Kolín 2.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Dobrý den,
s paní Veselou jsme vše vyřešili na zákaznickém oddělení, tak jak uvádí. Byla jí odeslána i nahrávka hovoru, kde jasně souhlasila s pravidelným zasíláním a souhlasila i s tím, že se do 7 dní od obdržení první zásilky ozve a zasílání zruší, což neudělala, proto jí přišla i druhá zásilka. Výmaz z databáze byl také potvrzen.
K oslovení paní došlo ze strany jednoho z našich externích partnerů, kteří nabízejí produkty a služby naší značky. Partneři pro nabízení služeb potenciálním zákazníkům používají své zdroje kontaktů a informace o těchto zdrojích s naší společností nesdílejí.
Jakmile se nám připíše platba za uvítací balíček a vrátí se nám zpět zásilka s VS 9017200002, bude vše uzavřeno.
Prosíme o uzavření stížnosti.
S pozdravem
zákaznický servis
Helvetia Apotheke
Dobrý den,
nejdříve děkuji za existenci portálu vasestiznosti.cz. Hodně mi pomohl při posuzování a rozhodování, jak postupovat ve "svém případu". Také děkuji za promptní odpověď zástupci zákaznického servisu Helvetia.
Ano, samozřejmě jsem skočila na legální telemarketingový trik. Zvoní telefon, přijmete hovor - doma, na ulici, ve frontě u pokladny, v koupelně, ap.; neřeší se, v jaké momentální situaci se nacházíte, jak moc jste koncentrovaný a jak dobře telefonát slyšíte. Hlas na druhé straně na vás vychrlí tunu informací, po určitém váhání souhlasíte s balíčkem na zkoušku jen za cenu poštovného 99,- a zavěsíte. Za 6 týdnů vám přijde uvítací balíček a za další tři týdny další balíček, který považujete za nevyžádaný s tím, že se navíc dozvíte, že jakési společnosti dokonce dlužíte peníze ... Ano, samozřejmě, je to legální a počítá se s tím, že si prostě nepamatujete všechny informace vám sdělené volajícím. Je to prostě kupní smlouva uzavřená po telefonu.
Pro pořádek uvádím, že jsem v pátek
- odeslala zásilku zpět prostřednictvím České pošty, podací číslo RR205836453CZ;
- podala stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů, číslo UOOUX00CMRXN;
- podala podnět ke kontrole České obchodní inspekci, číslo 14786.
K reakci společnosti Helvetia:
- nedůvěřuji informaci, že společnost Helvetia Direct Marketing, s.r.o. vymazala moje osobní data;
- společnost Helvetia Direct Marketing, s.r.o. nese plnou odpovědnost za počínání svých externích zdrojů, pokud je pro svoji jakoukoliv činnost používá.
Z těchto důvodů jsem se také obrátila na ČOI a ÚOOÚ, o čemž jsem společnost informovala.
Co ještě dodat? Věřím, že alespoň jeden člověk si přečte moji stížnost a bude ignorovat telemarketingové telefonáty a nebude marnit čas výše uvedeným. Za 20 let bude určitě líp ...
Prosím o uzavření stížnosti.
Hana Veselá
Děkujeme spotřebitelce za závěrečné shrnutí případu a na základě výše uvedených informací stížnost uzavíráme.
Hodnocení: