Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Asi 14 dnů po zakoupení televizoru, během nichž tento fungoval bezchybně, se po zapnutí přístroje ozvalo prasknutí, přístroj chvílí nijak nereagoval a po rozsvícené se v levém dolním rohu objevila skvrna, doprovázená svislými a vodorovnými čárami přes celou obrazovku.
Servisní společnost AE Servis, které Euronics předala reklamovaný přístroj k opravě, však tvrdí, že jsem závadu způsobil já sám úderem do obrazovky. Toto neodpovídá skutečnosti a na skle obrazovky není patrné jakékoliv mechanické poškození, což je uznáno i v přebíracím protokole.
LED TV LG 47LA690S, v.č. 310wraj2x840, zakoupená 12.1.2014
Trvám na plném uznání reklamace a po zkušenostech s daným servisem na vrácení celé kupní ceny; o daný přístroj již nemám zájem.
|
Tweet |
V prvních šesti měsících je dle ustanovení § 2161 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, důkazní břemeno na prodejci, pokud chce zamítnout reklamaci. Měl by tedy prokázat, že byla vada způsobena zákazníkem. Jinak se předpokládá, že vada byla přítomná na věci již v době jejího převzetí.
Pokud bude společnost trvat na svém vyjádření, bude dobré obstarat si na svůj náklad znalecký posudek, ve kterém se znalec vyjádří k existenci a povaze reklamované vady. Znalecký posudek dále může vylepšit důkazní postavení spotřebitele v případném soudním sporu. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz. V případě, že znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na úhradu znalečného.
Společnost EURONICS ČR a.s. byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení.