Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
stejně jako mnoho jiných uživatelů jsem naletěl internetové seznamce be2. Na základě stížností spotřebitelů a Vašich rad jsem zaslal e-mail s přiloženou výpovědí na mailovou adresu zprostředkovatele zakaznickyservis@be2.cz. Částku samozřejmě budu zřejmě muset uhradit, což také udělám, jelikož nemám na výběr. V každém případě taktéž prosím o Vaši podporu pro úspěšné zrušení účtu a VIP členství na be2.
Děkuji
S přátelským pozdravem
Jan Drinka
Registrace pod přesdívkou: Tricer ; registrované mailem: tricer@seznam.cz
- zrušení registrace
- zrušení VIP členství
- zastavení automatických plateb, případně jejich vymáhání
|
Tweet |
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy nebo výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz, faxu či dopisu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu přeposlat odstoupení či výpovědní email, popřípadě fax či doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Obecné náležitosti odstoupení od smlouvy obsahuje interaktivní vzor odstoupení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu. Výpověď smlouvy by měla obsahovat údaje, které jasně identifikují stranu, která smlouvu vypovídá, adresáta a smlouvu, která je vypovídána. Dále musí být jasně vyjádřeno, že vůlí vypovídající strany je závazek ukončit a k jakému datu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 172235230
Dobrý den.
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Svůj profil budete moci po úhradě dlužného poplatku deaktivovat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Deaktivovat (můj) profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.
Dobrý den,
abych uvedl věci na pravou míru, na základě doporučení dTestu jsem včera ohledně celé záležitosti v rámci seznamky be2 informoval prostřednictvím mailu Evropské spotřebitelské centrum, kdy očekávám jejich vyjádření.
Zároveň na základě tvrzení dTestu, které zní:
"Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl."
by mě zajímalo, na základě jakého oprávnění jste nejen mě, ale i ostatním uživatelům, z našich účtů automaticky odečetli platbu, případně neuhrazené platby vymáháte, když jste na samotném začátku stanovili cenu na měsíc ve výši 149,- Kč a poté si automaticky sami odečetli pro následující tři měsíce částku ve výši 2247,- Kč a ani jednoho poškozeného uživatele, včetně mě, jste ŘÁDNĚ NEINFORMOVALI ohledně automatického prodloužení registrace a automatické navýšení nepřiměřené částky. Tuto skutečnost ohledně řádného neinformování uvádím proto, že byl-li by uživatel, který si u vás registruje VIP členství, řádně informován ohledně výši částky a byl-li by si této skutečnosti opravdu vědom, pak by spoustu uživatelů VIP členství u vás nezakoupilo. Proto zastávám názor, že jste všechny poškozené uvedly v omyl a tudíž namítám neplatnost smlouvy, kterou jsem s vámi uzavřel. Záměr a způsob vašeho podnikání je do očí bijící.
Nebudu nikterak detailně rozebírat skutečnost, kdy profily na vaší seznamce jsou vytvářeny fiktivně. Při detailním zaměření se na různé profily údajných uživatelů lze tuto skutečnost snáze identifikovat, že byly vytvořeny fiktivně. Toto tvrzení zde píši proto, aby si této skutečnosti začali všímat i ostatní poškození, případně budoucí uživatelé vaší seznamky a dali si na tuto skutečnost pozor. Zdůrazňuji, že zde nebudu na základě své vlastní obrany uvádět přesné důvody podezření ohledně mého tvrzení o fiktivních uživatelích. V rámci většiny vytvořených fiktivních profilů na vaší seznamce se cítím býti podveden!
Na závěr zdůrazňuji, že když se mi potvrdí mé tvrzení ohledně skutečnosti, že jste všechny uživetele, či spotřebitele uvedli v omyl, zorganizuji na vaší společnost hromadnou žalobu. Pakliže po rozhodnutí Evropského spotřebitelkého centra, kdy vaše činění a nastavený způsob uvádění spotřebitelů v omylu, bude potvrzeno, že jednáte v souladu se zákonem, dlužnou částku ve výši 2527,- Kč bezprostředně uhradím, ač jsem tuto částku měl dle vašeho termínu uhradit včera dne 13.8.2018.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
ID: 172235230
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 31/03/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu.
V případě, že nespecifikujete důvody, na kterých zakládáte tvrzení, že profily na stránce jsou falešné, není možné se k dané stížnosti z naší strany vyjádřit,
děkujeme Vám za pochopení.
Dobrý den,
dopředu se omlouvám za zdržení mé odpovědi. Bylo pro mě a mojí obranu důležité vyčkat na odpověď ze strany Evropského spotřebitelského centra, jelikož na svůj mail tricer@seznam.cz nechodím pravidelně a o vymáhání jsem se dověděl teprve tři dny před vypršením až druhé, poslední upomínky, tedy 10.8. 2018. Není v mém zájmu celou věc jakkoliv zdržovat a prodlužovat. Pouze jsem potřeboval pár dní pro zjištění nezbytných informací, které jsem nakonec získal. A proto děkuji za trpělivost.
Dle mé výše psané poslední zprávy jsem vyčkal na odpověď ze strany Evropského spotřebitelského centra (dále ESC). Ve stručnosti dle zprávy ESC "skutečně informujete uživatele o automatickém prodloužení smlouvy ještě před samotným uzavřením smlouvy" (viz. příloha ve vaší poslední zprávě). ESC dále uvádí, že "je otázkou, na kolik takto poskytnutá informace splňuje výše uvedená kritéria, od čehož se odvíjí i oprávněnost požadavku podnikatele". K tomuto ESC dodává, že "se kloní k názoru, že takto poskytovaná informace nesplňuje tyto požadavky a o této skutečnosti může závazně rozhodnout pouze soud, kdy ESC nevystupuje jako správní dozorový orgán, nevydává právně závazná rozhodnutí a činnost sítě ESC je pouze povahy poradenské a mediační".
Co se týče mého tvrzení, že profily na vaší seznamce jsou falešné, ESC potvrzuje následující: "V minulosti nám spotřebitelé zaslali screenshoty s profily jednotlivých uživatelů, které opravdu budily dojem, že jsou pouze účelově založené. Pokud byste se rozhodl pro řešení soudní cestou, neváhejte mne kontaktovat, mohli bychom Vám poskytnout screenshoty a další související materiály či informace."
Máte naprostou pravdu ohledně toho, že jsem vám výpověď nezaslal ve stanovené výpovědní lhůtě. Zde zasílám kopii citace (výtažek) zaslané ESC prostřednictvím mailu ohledně mého prohlášení k činnosti ukončení a zrušení členství. Před samotnou citací však nejdříve zasílám zkopírovaný obsah (výtažek) z vašich všeobecných podmínek:
"8. Výpověď, prodloužení smlouvy a nastavení služeb
(1) Výpověď
.
.
.
Výpověď zpoplatněného smluvního vztahu je účinná jen v případě, že bude podána formou výslovného, písemného prohlášení. Pokud technicky existuje možnost ”podání online výpovědi”, může se výpověď podat také přes odpovídající link na webových stránkách společnosti be2. Pro jednoznačné přiřazení a pro ochranu před zneužitím je v každém případě nutné, aby zákazník v písemné výpovědi čitelnou formou (TISKACÍMI PÍSMENY) uvedl alespoň své úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá, svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která mu byla přidělena).
Výpověď musí být zaslána na adresu:
be2 S.à.r.l.
služby zákazníkům / ukončení
13 rue du Commerce
L-1351 Luxemburg
Luxemburg
.
.
.
Písemná výpověď zpoplatněného smluvního vztahu zakoupeného prostřednictvím webové stránky – jak je popsaná výše – je v každém případě naléhavě nutná. Pro be2 iOS / Android App platí výše uvedená pravidla."
Zde má kopie citace části mailu zaslané společnosti ECS:
"Dne 31.3. 2018 jsem se registroval na internetové seznamce www.be2.cz pod přezdívkou Tricer prostřednictvím mailu tricer@seznam.cz. Vzhledem k tomu, že jsem se přestěhoval do jiného regionu, řekl jsem si na základě reklamy na internetu, že tuto seznamku vyzkouším včetně VIP registrace - tedy registrace na měsíc za 149,- Kč - pro jednodušší hledání protějšku pro seznámení.
Svůj nově registrovaný a zaplacený VIP profil jsem si upravil o přidání různých standardních údajů pro seznamku včetně fotografií. V průběhu několika dní jsem však vypozoroval žádné reakce ze strany několika slečen, které jsem oslovil. Při zaměření se na více profilů mi však přišlo podezřelé, že většina profilů je zřejmě vytvořena fiktivně. Například absolutně nesouhlasil údaj dané slečny s výběrem povolání. U některých profilů se slečny popisovaly mužským tvarem sloves a podobně (nepamatuji si již přesně, ale něco ve stylu "rád bych našel" na místo "ráda bych našla"). Posléze jsem udělal rozhodnutí, že si svůj profil smažu. V tomto momentě jsem zjistil, že profil nelze smazat a proto jsem se rozhodl vymazat veškeré mnou vložené údaje včetně fotografií. A dále jsem seznamku be2 neřešil.
Po měsíci jsem si kontroloval svůj účet v bance a zjistil jsem, že mi byla stržena částka ve výši 2247,- Kč. Po přezkoumání se mi potvrdilo, že částku si automaticky stáhla seznamka be2. Ihned jsem na to zareagoval, kdy jsem si nechal bankou zablokovat kartu a nechal jsem si vystavit novou. Teprve po tomto zablokování karty jsem si začal pročítat podmínky seznamky, kdy jsem zjistil, že registraci a profil lze zrušit pouze podáním výpovědi a zasláním výpovědi na adresu: 13, rue du Commerce, L-1351 Luxembourg - Luxembourg. Dle všeobecných podmínek be2 však podání výpovědi online nebylo možné. Ze dvou možných uvedených způsobů ve VP tedy bylo možné pouze podat výpověď poštou, či faxem (tento však nevlastním).
Po zjištění, že podle podmínek be2 musím zaslat výpověď formou dopisu na uvedenou adresu, celou záležitost jsem uzavřel a neřešil. Až teprve v pátek 10.8. 2018 jsem si přečetl mail s výstrahou ohledně vymáhání ze strany be2 další částky, tentokrát ve výši 2527,- Kč včetně manipulačních poplatků. Na internetu na webových stránkách www.vasestiznosti.cz jsem si k tématu našel recenze lidí, kteří řeší stejný problém. Na základě rady společnosti dTest, jíž webové stránky přísluší, jsem podal výpověď přílohou prostřednictvím mailu (tutéž výpověď naleznete v příloze tohoto mailu) společnosti be2 na jejich mailovou adresu zakaznickyservis@be2.cz."
Na základě výše uvedeného textu konstatuji, že jsou-li vaše všeobecné podmínky jasně a zřetelně platné, na jakém základě jste tedy nakonec přijali moji výpověď, ale i výpovědi ostatních uživatelů, PROSTŘEDNICTVÍM MAILU, když tato informace a možnost zde ve všeobecných podmínkách zcela chybí? Nebo jsem opět naletěl a máte to ve svých podmínkách úžasně skryté? Opět jste mě v rámci svých jakýchsi nastavených podmínek uvedli v omyl a odradili mě od tohoto poslat výpověď písemnou formou kdesi do Lucemburska.
Již nebudu zdržovat čekáním, jelikož jsem odpověď od ESC dostal a nyní je v mém zájmu celou věc uzavřít. Vzhledem k tomu, že jste neměli ve všeobecných podmínkách uvedenou možnost podáním výpovědi na váš firemní mail, navrhuji následující řešení a kompenzaci:
První platbu ve výši 2247,- Kč jste si samovolně automaticky odečetli a jsem ochoten toto akceptovat. Nyní vám mám zaslat dalších 2247,- Kč + 280,- Kč za manipulační poplatky upomínky. Vzhledem k tomu, že jste mi dle všeobecných podmínek neumožnili podat výpověď mailem, kdy tuto skutečnost jsem si musel vyhledat na internetu v rámci recenzí jiných vašich uživatelů, žádám tímto o zrušení vymáhání této celkové částky ve výši 2527,- Kč.
Budu očekávat vaše konečné vyjádření, na které již bezprostředně zareaguji bez jakéhokoliv zdržování v řešení celé věci.
Jan Drinka
Z naší strany se plně ztotožňuje se sdělením Evropského spotřebitelského centra. Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.