Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem přes internet u výše uvedené společnosti volně stojící sporák whirlpool. Bohužel došlo k problémům a byla nutná reklamace. Reklamace byla řešena přes registraci u Whirlpool a jejich autorizovaný servis problémy nebyl schopen opravit v zákonné lhůtě. Z toho důvodu jsem odstoupil od smlouvy a chtěl vyměnit výrobek za nový. Po několika měsících mi volali, že se výrobek nevyrábí a že mám řešit vrácení peněz s prodejcem.
Prodejce si po mě vyžádal list z autorizovaného servisu, kde podle prodejce nestačí mít napsáno, že nebyl výrobek opraven v zákonné lhůtě, ale kde bude napsáno, že je výrobek je neopravitelný. Servis mi to napsal. Poté si prodejce vymyslel, že tam musí být ještě napsáno, že byl výrobek servisem ekologicky zlikvidován. Bohužel servis nic takového nedělá (jak mi bylo od něj řečeno). Prodejce mi tvrdí, že mu nestačí doklad od sběrných surovin, že byl výrobek dodán na ekologické zlikvidování. Prodejce chce, abych na své vlastní náklady, poslal výrobek k němu na Slovensko. S tím nemám větší problém i přes komplikace s váhou a velikostí sporáku, akorát jsem upozornil prodejce, že budu žádat proplacení nutných nákladů na reklamaci. Prodejce mi po telefonu odvětil, že nic takového neproplácí a že to mám zaplatit ze svého. Na emailovou komunikaci, kde se konkrétně táži (abych to měl i písemně) jak dále postupovat, zda zajistí odvoz, nebo zda mám výrobek poslat a pak žádat proplacení nutných nákladů na reklamaci, odpovídá vyhýbavě, že mi už vše napsali.
Prosím o pomoc s řešením situace.Reklamaci jsem podal 17.4.2018 dnes je 10.8.2018 a i přes to že jsem postupoval vždy správně nemám funkční výrobek ani peníze.
Děkuji Pavel Hoch
výrobku volně stojící sporák AXEF 6634/IX, výrobní číslo 991706092265. Číslo zakázky 2010245828. Zákazník 2000355651.
Vrácení peněz a proplacení nutných nákladů na reklamaci.
|
Tweet |
Informativně přikládáme postup dle českého práva, konečný postup se může v souvislosti s určením rozhodného práva značně lišit.
Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.
K tomu je však třeba dodat, že se vždy jedná o nejnižší možné náklady. Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutnějších.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.