Společnost


POSPÍCHAL ČALOUNĚNÝ NÁBYTEK CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2551Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 rok 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2014, před 11 lety

Roman Vugrinec

Znění stížnosti

V listopadu jsme si na prodejně Pospíchal čalouněný nábytek v Jihlavě vybírali sedací soupravu. Vybírali jsme si hlavně, podle velikosti a pohodlného ,kvalitního sezení v křeslech. Křesla se nám líbila i vzhledově a chtěli jsme k nim ještě objednat trojsed a 2 taburetky. Bylo nám prodavačem ukázána rohová sedací souprava a bylo nám řečeno, že ta patří k těmto křeslům, ale není problém vyrobit trojsed rovný, dvojsed rovný ,taburetky v kůži jakou si vyberem ,ať kvalitou nebo barvou kůže. Řekl, že jsme si vybrali sedací soupravu Bára a sepsal s námi objednávku, kde stálo, že objednáváme 2x křeslo Bára,trojsed Bára a 2 taburety .Vše v kůži Prince 171.Objednávka byla sepsána bez data, bez podpisu, bez rozměrů sedací soupravy a bez termínu dodání, přesto, ale nám bylo slíbeno, že bude dodána do Vánoc. Po několikeré urgenci, jsme se konečně 8.2.2014, dočkali dodání. Zaměstnanci firmy Pospíchal dovezli sedací soupravu, kterou jsme v rychlosti ,abychom je nezdržovali, zkontrolovali a jelikož jsme neshledali žádnou vadu a i cena odpovídala ,tak jsme podepsali dodací list.Když jsme sedací soupravu dali na místo a hlavně se posadili do křesel,zjistili jsme, že křesla nejsou měkká a pohodlná a jsou rozměrově jiná ,nežli jsme si vybrali.Začali jsme přemýšlet , kde se stala chyba a kontrolou dodacího listu,jsme zjistili, že na dodacím listu je napsáno 1x sedací souprava Doris a my při tom objednávali sedací soupravu Bára.Druhý den ,jsme jeli na prodejnu do Jihlavy,aby jsme si vše ujasnili a uvedli vše na pravou míru. Tam nám bylo řečeno , že abychom si nechali tuto sedačku,že je větší,vyšší,kvalitněji zpracovaná,sama paní prodavačka ,by chtěla jedině tuto sedačku a ,že jsme na tom vlastně vydělali. Protože jsme ,ale trvali na tom,že nám se líbila a více nám kvalitou ,velikostí a pohodlným sezením vyhovuje sedací souprava Bára a že trváme na jejím dodání ,bylo nám sděleno ,ˇabychom se tedy obrátili na závod čalouněný nábytek Pospíchal Hladov ,kde zřejmě došlo k záměně a ty to musejí vyřešit.Napsali jsme mail vedoucí odbytu paní Šíšové , popsali celou situaci a bylo nám sděleno, že sedací souprava Bára kterou jsme si objednali a sedací souprava Doris,která byla dodána ,jsou totožné výrobky.Problém ,je prý jen v tom,že se nedomluvili s prodejnou jaké tato sedací souprava bude mít označení a tím se stalo,že na prodejně jí označili jako Bára a oni jí vyrábějí pod označením Doris. Dále napsal, že všichni zákazníci co si objednali Báru jsou spokojeni a proč nám těch pár centimetrů rozdílu vadí.Což nepřímo přiznala, že asi Bára a Doris ,budou trošku rozdílné sedací soupravy a ne úplně totožné. Toto vyjádření se nám nezdálo a neuspokojilo nás a tak jsme zajeli přímo do závodu ,kde sedací soupravy vyrábí ,že se kouknem do skladu ,jestli jsou sedací soupravy opravdu stejné a mysleli jsme si ,že osobním jednáním dáme vše do pořádku.Jelikož nám paní Šíšovou ,nebylo umožněno vstup do skladu hotových výrobků a trvala na svém postoji, že chyba je jen v označení a ne v jiném výrobku.Tak jsme vyhledali vedoucího a předsedu společnosti pana Pospíchala Potěšil nás velice slušným,vstřícným přístupem ,kdy uznal ,že sedací souprava Bára je převzatá od Italů,dříve prý se jmenovala Sarabanda, ale je odlišná od sedací soupravy Doris.Takže on,že se prý do týdne ozve a pokud zjistí,že jsme si objednali sedací soupravu Bára a byla nám dodána Doris,okamžitě prý uzná chybu sjedná nápravu tím,že vyrobí sedací soupravu Bára a odveze si zpět sedací soupravu Doris,kterou jen pokud možno máme přikrýt dekami aby nebyly vidět známky používání.Do týdne se nikdo neozval a tak jsem telofonicky kontaktoval pana Pospíchala,nastalo ,ale pro nás obrovské zklamání,protože otočil o 180°a sdělil nám,že přehodnotil situaci ,když prozkoumáním se přesvědčil ,že nám byla správně dodána sedací souprava Doris,protože jsme si jí objednali.Že je problém v tom,že došlo během výroby ke změně názvu sedací soupravy.Že prý na oobjednávce je napsáno Bára v závorce Doris,nevím na jakou objednávku koukal,ale na naší objednávce není žádná závorka za slovem Bára.A protože jsme se s tímto postojem nespokojili, poslali jsme mailem dne 24.2.2014,že trváme na dodání původně objednané sedací soupravy Bára a vrácení špatně dodané sedací soupravy Doris do 2 měsíců a pokud tak nebude učiněno,že odstupujem od smlouvy. Na tuto reklamaci nám dne 17.3.2014 přišlo toto vyjádření Dne 24.2.2014 jsme obdrželi Vaší reklamaci a jelikož není pravda,že jsme dodali jinou sedací soupravu,jen během výroby došlo ke změně jména,technologický postup i rozměry zůstaly zachovány a vy jste tuto sedací soupravu bez námitek doplatil a převzal,tak se reklamace zamítá.Nyní už víme,že jsme měli být pozornější opsat si rozměry ,nebo trvat na zapsání rozměrů do objednávka,případně si sedací soupravu Bára měli vyfotit ,ale nenapdlo by nás ,že k tomuto vůbec může dojít a,že jsme si nevšimli rozdílů tak k tomu jen vysvětlení,že sedačky jsou si dost podobné a navíc mezi objednáním a dodáním uplynuly více jak tři měsíce ,takže nám to vše honem nedošlo.Zkuste se prosím Vás i přes tyto naše chyby podívat a zjistit jestli máme nějakou šanci na to,aby pravda,právo a spravedlnost zvítězila nad lží nečestným jednáním a neuznáním vlastní chyby.Velice nás mrzí,že firma ,přední česká společnost ,jak píše s 20ti letou tradicí,může takto podnikat,takto přistupovat ke svým zákazníkům ,měnit své názory,postoje a snažit se neuznat svou chybu a vše hodit na vrub zákazníka.Zkuste se na to prosím Vás podívat Vašima nezávislýma očima a očima a postojem Vašich právníků a zjisti jestli máme nějakou šanci na řešení tohoto problému.Děkuji. S pozdravem Roman Vugrinec


Požadované řešení

Zjistit jaká je šanci na vyřešení tohoto problému nejlépe mimosoudní a nebo i soudní cestou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2014 15:17, před 11 lety

Samotné doplacení a převzetí neznamená souhlas s nesouladem skutečných a objednaných vlastností výrobku. V tomto případě bude ovšem složité cokoli prokazovat. Prodejce musí dodat, co je určeno v objednávce - tedy sedací soupravu Bára, tudíž by ji tak měl minimálně při dodání nazývat.
Pokud je to možné, doporučujeme spotřebiteli dohledat jaké rozměry měla mít sedací souprava Bára a porovnat je se současnými rozměry sedací soupravy. V dalších nabídkách sedací soupravy Bára byly dohledány tyto rozměry: Rozměry: Šířka:242 cm, Délka:163 cm Výška: 80 cm, Rozměry spací plochy :135 x 217 cm, každopádně bude nutné zkontrolovat, zda se jedná o totožnou sedací soupravu.
Zároveň doporučujeme kontaktovat jiné prodejce a informovat se, zda tento výrobek také neměli v prodeji a jaké měla rozměry, případně zda je totožná jako sedací souprava Doris.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.4.2014 09:36, před 11 lety

Zákazníkovi panu Vugrincovi byla dle jeho objednávky dodána sedací souprava, kterou si objednal. Pouze v průběhu výroby došlo ke změně názvu sedací soupravy, ale technologický postup a rozměry zůstaly zachovány. Ostatní zákazníci, kteří si ve stejné době tuto sedací soupravu také objednali pod jiným názvem a dodali jsme jim ji pod názvem Doris, tuto změnu přijali a proti dodaným sedacím soupravám nemají námitek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.4.2014 12:08, před 11 lety


Roman Vugrinec

Není to pravda,sám vedoucí pan Pospíchal nám potvrdil,že Bára je převzatá sedací souprava od Italů,má i jiné štepování a rozměry.Doris je větší,nežli jsme si vybrali,má štepování rovně na opěradlech,my jsme měli vybrná křesla,kde bylo štepování šikmo.I prodavačka nám dala ,za pravdu,když nepřímo potvrdila,že máme jinou sedací soupravu,když prohlásila,Bára je menší vy máte sedačku větší,masivnější,vy jste na tom vlastně vydělali,budte radi a nechte si Doris.A nyní prosím o radu ,jak postupovat dál.děkuji.je to už,na podání žaloby?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2014 14:49, před 11 lety

Pokud dojde k podání žaloby bude rozhodné, co strany sporu prokáží. Vzhledem k tomu, že bylo nedodržení jakosti vytčeno do prvních 6 měsíců od převzetí zboží, je důkazní břemeno o splnění objednávky na prodejci dle § 2161 občanského zákoníku. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat prodejci předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2015 16:15, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nesplnění výše uvedených podmínek zakládá kupujícímu nárok z vadného plnění.

Vzhledem k tomu, že strany mají na situaci odlišný názor, je zřejmé, že v rámci stížnosti není možné dosáhnout dohody. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že zboží neodpovídá předloze, bude nutné se nároku domáhat soudní cestou. V takovém případě doporučujeme věc konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.