Společnost


Monika Havlová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25516Nedodané zboží, nulová komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2018, před 6 lety

Petr Zálešák

Znění stížnosti

Objednal jsem sadu dresů s potiskem plus kraťasy v celkové hodnotě 9 979 Kč. Z počátku při vyřizování objednávky komunikace skvělá, po vyřízení objednávky byla po mne požadována záloha ve výši 4 800 Kč kvůli grafickému potisku, což je při této částce běžný postup a již několikrát jsem ho absolvoval (bez problému).
Po zaplacení zálohy 25.6. se 3 týdny nic nedělo, ačkoliv celková doba dodání měly být právě 3 týdny. Několikrát jsem během té doby poslal e-mail, avšak bez odezvy. Dne 13.7. přišel e-mail s tím, že byla sada předána grafickému studiu na potisk. Od té doby opět nulová komunikace.
8.8. jsem obchodu pohrozil Českou Obchodní Inspekcí, případně Policií ČR a do pár hodin přišla odpověď.. slečna majitelka prý byla na dovolené (celý měsíc) a o obchod se nikdo nestaral. Jak příhodné, že se vrátila zrovna pár hodin poté, co jsem pohrozil vyššími orgány. Chybu prý udělalo grafické studio, které se mi mělo ozvat, ale neučinilo tak a slečna přislíbila rychlou nápravu, jenže se stále nic neděje, nikdo mi neodpovídá, nebere telefon
Mám k dispozici veškerou korespondenci a dokumenty o nákupu a zaplacení zálohy.
Každý den se několikrát snažím o kontakt, ale marně a přestává mne to bavit. Na internetu si lze také velmi snadno najít recenze o tomto obchodu (bohužel jsem si je našel až po koupi) a nejsem ani zdaleka jediný, kdo má podobný problém. Bylo by dobré proti tomuto jednání konečně nějak zakročit.


Produkt

Dresy Joma Winner, kraťasy Joma Nobel, brankářské kalhoty Adidas Tierro, dres Adidas Assita, štulpny Nike Classic, potisk veškerých produktů


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že se již blíží nová sezona, na kterou dresy potřebuji, bych rád celou záležitost buď ukončil vrácením peněz a zrušením objednávky, nebo urychleným dodáním veškerého zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2018 22:25, před 6 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Spotřebitel zároveň může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2018 16:55, před 6 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.