Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#2552Neuznání reklamace, navýšení ceny opravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 2 měsíce 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2014, před 11 lety

Kristyna Tuckova

Znění stížnosti

V minulosti jsem zde řešila reklamaci telefonu Samsung Galaxy S3, který jsem zakoupila u společnosti Alza.cz U telefonu se po provedené výměně mikrofonu ze strany servisní organizace MOBIL POHOTOVOST (až po provedení opravy jsem zjistila, že MP ještě přeposlala mobil do servisu Britex) začala projevovat závada sim karty. Koncem listopadu 2013 jsem obdržela opravený telefon, ale již začátkem prosince přestal telefon komunikovat se sim kartou. Když v půlce ledna telefon zcela přestat komunikovat se sim kartou, odnesla jsem telefon zpět do MP (stále bez vědomí, že servis provádí Britex). Po 14 dnech mi volala zaměstnankyně MP, že je potřeba vyměnit základní desku.
Vyjádření bylo: Zjištěno mechanické poškození telefonu (odvrtaný šroubek na základní desce). Navrhovaná cena opravy byla 3 414,- bez DPH
To jsem odmítla s tím, že chybějící šroub není můj problém a že nebudu platit takovou částku, hlavně jestli je vadou jen jeden chybějící šroub. Společnost Britex se také po telefonu odvolávala na to, že vada z jejich strany by se projevila ihned a že po 4 měsících to nemohu svádět na ně (asi neumí počítat, byly to 2 měsíce). Telefon jsem si neopravený převzala a jako jediné vyjádření na protokolu bylo "Zákazník nesouhlasí s CN". Zaměstnankyně MP se mě ještě ptala, jestli jsem dostala popis vady a cenovou nabídku. I když jsem jí řekla že ne (musela jsem si ho sama vyhledat dle rad ostatních zákazníků Britexu), telefon mi se zamručením "aha, hm" předala.
Telefon jsem ihned 21.2 zaslala tedy společnosti Alza.cz, že chci telefon opravit, že nesouhlasím s verdiktem společnosti Britex a nadále nechci aby společnost Britex telefon servisovala. Až 27.2. mi přišla sms od Alzy, že telefon dostal servisní číslo atd. Na jejich webu jsem kontrolovala jak probíhá servis ale vždy se jen dovím "Zařízení je v autorizovaném servisu". 6.3 jsem tedy psala do Alzy, aby mi řekli kde telefon je a jestli tedy uznají reklamaci nebo ne. První odpověď byla, abych počkala na vyjádření. 10.3. jsem psala opět, že chci vědět kde telefon je a zda uznávají záruku. Odpověď byla, že telefon je v autorizovaném servisu a že jiné informace nemají. Na moji žádost, ať informace zjistí mi bylo sděleno: "Bohužel v tuto chvíli ještě nemáme vyjádření od servisu. Prozatím řešíme reklamaci jako záruční - bezplatnou".
14.3. jsem obdržela email od Alza.cz, že moji reklamaci neuznávají a posílají cenový návrh oprav na který musím do 3 dnů reagovat a pokud budu souhlasit, navyšují dobu opravy na dalších 30 dní. Tento cenový návrh byl opětovně od společnosti Britex.cz avšak tentokrát na částku 5 595,- bez DPH. Protokol nyní obsahoval výčet asi 30 různých závad. Společnosti Alza.cz jsem zaslala vyjádření, že nesouhlasím s provedeným zjištěním a že požaduji prověření od jiného servisu a vysvětlení navýšení ceny u stejné závady. Odpovědí bylo pouze, že Britex byl Alzou pověřen a pokud chci jiný servis, musím si ho zařídit sama.


Produkt

Samsung Galaxy SIII GT-I9300GRDO2C - IMEI 353922053541791 Číslo opravy: 2876374


Požadované řešení

Oprava telefonu v rámci záruky (bezplatně) nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2014 14:51, před 11 lety

V tomto případě záleží na tom, co lze prokázat - kdy došlo k poškození. Každopádně v případě, že by ona absence jednoho šroubku nebyla příčinou vady, není prodejce oprávněný reklamaci zamítnout bez dalšího odůvodnění.
V tomto případě by bylo patrně třeba k prokázání, kdy mohlo dojít k jakým vadám, kontaktovat znalce, aby stanovil, zda absencí šroubku by se projevila určitá vada, zároveň by stanovil, zda se na výrobku vůbec další závady nachází.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.4.2014 21:08, před 11 lety

Vážená paní Tučková,

dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti na tomto konkrétním portálu, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny jeho zpracování. Byly již učiněny kroky vedoucí k tomu, aby byl i tento informační kanál monitorován co nejčastěji, nicméně jako primární kontaktní nástroj musím připomenout především náš vlastní kontaktní formulář na hlavních webových stránkách naší společnosti < http://www.alza.cz/kontakt >, v rámci kterého se vždy snažíme o komplexní odpověď v řádu hodin.

Ohledně Vašeho případu jsme již spolu komunikovali v průběhu tohoto měsíce a tento byl po novém přezkoumání a Vašem posledním vyjádření ze dne 22.4.2014 uzavřen. Pokud budete chtít v této věci ještě cokoli dodat, určitě nás můžete kdykoli znovu kontaktovat přímo na adrese ombudsman@alza.cz.

S přátelským pozdravem

Jiří Horáček
zákaznický ombudsman Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.4.2014 09:59, před 11 lety


Kristyna Tuckova

Ačkoli mi společnost Alza.cz nabídla jako kompenzaci slevu na příští nákup, mám stále nefunkční telefon. Po několika emailech nebyli schopni mi poskytnout informace o podstatě závady. Tyto informace jsem dostala až po diagnostice telefonu u neautorizovaného servisu. Jedinou možností opravy je stále výměna základní desky, opět u Britex.cz, který má očividně monopol na opravy telefonů Samsung. Momentálně jsem tedy v situaci kdy bych měla platit za opravu cca 7 000,-. V okamžiku kdy je cena celého přístroje na trhu okolo oněch 7 000,- mi přijde tato částka notně přehnaná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2015 11:44, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že společnost Alza.cz a.s. již nevyužila možnost se k případu vyjádřit, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Spor tak může být nadále řešen pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.