Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V říjnu 2016 jsme s manželem synovi koupili mobilní telefon Coolpad E570 porto S. Čirou náhodou, když jsem se zajímala o jakousi službu u svého telefonu Lenovo A6000 jsem zjistila, že telefon není certifikovaný. Spojila jsem se s podporou z Lenova, kde mi bylo doporučeno telefon reklamovat. To jsem udělala, sice s potížema, ale nakonec byla reklamace vyřízena. Mezitím jsem zjistila, že telefon mého syna také není certifikovaný. Běžela jsem opět do O2 na prodejny v Kutné Hoře reklamovat i tento telefon. (Oba telefony byly nakoupeny v akci ve stejné prodejně). SMS zprávou mi bylo oznámeno, že telefon je již opravený a v sobotu 23.2.2018 jsem se dostavila na pobočku. Prodavačka velice arogantní, a to i před mým synem, co že jako řešim a že mi neni blbý tam s tím chodit, že jsem jediná, kdo to řeší a že nechápe proč to vůbec řešim, že telefon před tím stejně reklamovali jenom kvůli mě, ale jestli chci, můžeme ho reklamovat pořád dokolečka. Navíc jsem zjistila, že zmizelo z telefonu ochranné sklo, místo toho tam byla připláclá zbublinovatělá tenká folie. Telefon jsem nakonec přebrala s tím, že se spojím s podporou Coolpadu. Tam se mi bohužel ani napodruhé nikdo neozval. Přestala jsem to řešit, mám opravdu svých starostí a jiné práce dost, než řešit takové věci. Navíc mému synovi se podařilao díky tomu, že mu sebrali ochranné sklo, display rozbít! Syn však naléhal, abych to ještě nějak vyřešila. Kamarádka mi poradila tyto stránky, kde můžu alespoň upozornit. Z chování zaměstnanců v O2 v Kutné Hoře jsem znechucena a veškeré nákupy už raději požizujeme jinde. Nechápu, jak je možné, že O2 prodá necetifikované telefony a zákazník, aby by pomalu stydět lézt do obchodu s reklamací!
Mobilní telefon Coolpad E570 Porto S
Chtěla bych dokončit reklamaci necertifikovaného telefonu, pokud je to možné, i přes to, že je rozbitý display, nechat vrátit peníze a synovi pořídit nový telefon. Dále bych chtěla upozornit na to, že společnost o2 prodává necertifikované telefony. Také si myslím, že při reklamaci je vhodné do protzokolu zapsat, že pokud má zákazník na telefonu ochranné sklo, přeje si ho tam nechat.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se vada projeví více než 6 měsíců od převzetí telefonu a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu, za kterou prodávající odpovídá nebo nikoli, může se spotřebitelka obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a trvat na vyřízení reklamace. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den,
nedošlo k tzv. root telefonu, viz tento odkaz: http://bit.ly/2NurfQV ?
Mohu vás dále poprosit o upřesnění v rámci vašich citací?
"když jsem se zajímala o jakousi službu“ O jakou službu/aplikaci se jedná?
"jsem zjistila, že telefon není certifikovaný“ Jak? Co hlásil telefon?
Dále prosím uveďte IMEI telefonu.
V případě, že došlo k poškození displeje telefonu chybou majitele, nevztahuje se na tuto skutečnost záruka.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, nejprve se chci omluvit za pozdější reakci, bohužel bylo nutné řešit smutnější záležitosti.
Co se týká telefonu, k žádnému root telefonu nedošlo. Co se týče odpovědi - o jakou službu se jedná.....hledala jsem možnost placení telefonem, ale u jiného telefonu zn.Lenovo. Tuto službu však nenabízel telefon ani jeden, jak jsem zjistila. Při tom zkoumáni jsem narazila na to, že telefon není certifikovaný. Kontaktovala jsem podporu z Lenova, kde si pán zjišťoval informace a nakonec mi doporučil telefon reklamovat. Pochopitelně jsem to samé zjistila i u telefonu Coolpad, o kterém je momentálně řeč. Že není telefon certifikovaný jsem zjistila tak, že jsem klikla na ikonu na telefonu "Obchod play", potom vlevo nahoře jsem rozklikla tři čárky (nevím, jak to nazvat)a poté sjela dolu na nastavení. Na to jsem klikla a úplně dole je kolonka Certifikace, kde se mi ukazovalo, že telefon není certifikovaný. Přečetla jsem si, co to znamená a hned se spojila s help desk u Lenova. U Coolpadu se mi nikdo neozval. Telefon jsem pochopitelně reklamovala.
Co se týká zjištění IMEI, to se dá najít jen v telefonu, display je téměř nečitelný, takže IMEI nejde přečíst. Kde jinde by se to dalo ještě najít? Telefon jsem reklamovala, když byl display vpořádku a byl opatřen ochranným sklem, protože telefon používal můj syn. V opravně toto ochranné sklo servali a zpět nevrátili, ač jsem ho kupovala já za svoje peníze! Jelikož jsem počítala s tím, že se spojím s Help desk, ochranné sklo nové jsem nekupovala, syn si telefon bohužel během té doby půjčil.
Pokud bude potřeba přeposlat vyjádření podpory z Lenova, mám v mejlu, můžu zaslat.
Děkuji
Eva Moskalyková
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
Pěkný den,
poprosím o zaslání vyjádření od zákaznické podpory společnosti Lenovo. Z naší strany nedochází v žádném případě k prodeji vámi popsaných zařízení.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
v příloze posílám korespondenci mezi mnou a zákaznickou podporoz Lenovo. Jestliže z vaší strany nedochází v žádném případě k prodeji zažízení mnou popsaných, jak je tedy možné, že telefon jsem zakoupila ve značkové pradejně O2 a není certifikovaný??? Můžete mi to tedy prosím vysvětlit? je prokazatelné, že jsem telefon reklamovala z tohoto důvodu, v prodejně si to ověřovali.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na doplnění stížnosti spotřebitelkou.
Pěkný den,
děkujeme za zaslání. V případě, že je zařízení ještě v záruce, doporučíme jej zaslat přímo do autorizovaného servisního střediska výrobce. Zde je potřeba, aby certifikát dořešil přímo výrobce telefonu.
Ta sama informace platí i pro tablety Coolpad.
Za naší strany jsou samozřejmě telefony prodávány jako certifikované. Pokud je však již výrobek ve stavu, kdy výrobce neaktualizuje její software, může dojít k tomu, že Google Play již starou verzi SW neaktualizuje a tudíž jej bere jako necertifikovaný.
Petr Šimeček,
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.