Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Necelé dva roky po zakoupení Smsung Galaxy S7 na zdní straně telefonu odpadlo sklíčko fotoaparátu. Přišel jsem na to o dva dny později, kdy jsem chtěl fotit a fotoaparát byl rozmazaný. Tím že sklíčko vypadlo se fotoaparát ihned zanesl prachem. Okamžitě jsem šel do Prodejny Alza zboží reklamovat. Přesně po dvanácti dnech mi přišel email, že nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek a lze řešit jako pozáruční opravu s tím jestli souhlasím s opravou z uvedenou cenu co mi zaslali. Já jsem souhlasil s tím že telefon potřebuju k změstnání a na reklamaci se odvolám po opravení telefonu. Nicméně uplynulo 30 dní od doby kdy jsem telefon dal k reklamaci.
Nesouhlasím tedy s tím že zamítnutí reklamace je oprávněné, protože telefon, který má být vodotěsný a jen tak z něj začnou odpadávat součásti není možné. V závislosti na to se ve finále poškrábala čočka fotoaparátu kdy jako uživatel jsem si během dvou dní nevšiml že něco na telefonu chybí. Což se odvíjelo od dané závady. Dále se mi nelíbí že servis nebyl dokončen ve lhůtě 30dni.
Mobilní telefon Samsung Galaxy S7 černý;
Požaduji vrácení peněz, protože k čemu mi je vodotěsný telefon, který nedrží pohromadě a nedej bože mi skončí záruka dvou let a telefon již neni plně funkční. Z komentářů ma internetu se toto stalo mnohem více lidem, považuji tento model za nefunkční vlastnostem, jenž jsou udávány v manuále.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající reklamaci buď vyřídí kladně, nebo ji zamítá a tím je reklamace vyřízena. Nabídne-li prodávající mimozáruční opravu, nejedná se již o reklamaci a na opravu se nevztahuje lhůta 30 dnů z § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud se spotřebitel s prodejcem dohodl na mimozáruční opravě, nejedná se již o reklamaci, ale o smlouvu o díle. V případě, že si strany sjednaly termín plnění, je prodávající plnit v ujednané době. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Pokud spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace, může její vyřízení rozporovat. V takovém případě však musí trvat na kladném vyřízení reklamace (svá tvrzení může podpořit například znaleckým posudkem) nikoliv souhlasit s placenou opravou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.