Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Billa Vlastina 887/34, Praha 6 - Ruzyně prodává produkt mozzarella light Galbani s prošlou lhůtou spotřeby mezi normálními produkty, lhůta spotřeby byla 31.07.2018 (zjištění prodeje v akce dne 12.08.2018). Dále častý prodej přemražené zmrzliny a mražených produktů či špatného skladování potravin (podléhají rychlé zkáze, i když mají ještě dostatečně dlouho dobu spotřeby). Myslím si, že toto není ojedinělý stav, spíše častou realitou.
Mozzarella light Galbani
Prověření státní hygienickou inspekcí
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitelka by měla nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, na odstoupení od smlouvy, anebo na přiměřenou slevu.
V případě zboží, které podléhá rychlé zkáze jako potraviny, se používá označení datem minimální trvanlivosti, kdy při skladování se uchová příslušná jakost, nebo datum minimální spotřeby, po které už nesmí být potravina nabízena k prodeji, neboť není zaručena její bezpečnost.
Datum použitelnosti se uvádí slovy "Spotřebujte do...". Za tímto výrazem následuje buď vlastní datum, nebo odkaz na místo, kde je datum uvedeno na etiketě nebo obalu. Datum se uvádí v předepsaném pořadí - den, měsíc a rok. Je-li potravina označena dobou použitelnosti, tedy slovy: „Spotřebujte do…“, musí výrobce na obal doplnit i údaje o podmínkách uchování, které musí být dodrženy. Doba použitelnosti se používá pro potraviny, které podléhají rychle zkáze, a musí být proto rychle spotřebovány, např. jogurty a jiné mléčné výrobky, ryby, chlazenou drůbež, výrobky studené kuchyně atp. Potraviny s prošlou dobou použitelnosti se nepovažují za bezpečné v souladu s čl. 14 odst. 2 až 5 nařízení (ES) č. 178/2002 a nesmí se uvádět do oběhu.
Spotřebitelce doporučujeme, aby podala podnět Státní veterinární správě, která provádí dozor nad zdravotní nezávadností potravin živočišného původu. Orgán dozoru je oprávněn při zjištěném porušení zákona uložit společnosti pokutu s přihlédnutím zejména k závažnosti zjištěných pochybení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.