Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u firmy jsem objednala 5 ks dveří včetně montáže dne 16.03.2018.Byla akce 5 ks dveří,kliky zdarma.Dodávka dorazila se 7 týdením zpožděním.Doplatek na faktuře byl uveden 1 ks dveří+ cena 5ks klik,jinak než bylo ve smlouvě o dílo. Žádala jsem o opravu faktury i dodacího listu, že chci uvést 5 ks dveří , kvůli popřípadné reklamaci.Bylo mi sděleno, že toto v systému nelze opravit,a po mé urgenci,bylo na dokladu dopsáno rukou 5ks.
Psala jsem i žádost o opravu dokladu ombudsmanovi 24.07.2018 fimy Siko, leč marně.Žádám o vystavení dobropisu a vystavení nového daňového dokladu, který bude v souladu s cenovou kalkulací smlouvy o dílo ,a v souladu se zákonem o EET a DPH,na všech dokladech je forma úhrady hotově, ikdyž jsem vše platila platební kartou.
Toto považuji za klamavou praktiku.
dveře Sonya DSONYA+ nerezové kliky TWIST + TWIST WC
Žádám daňový doklad, který bude v souladu s cenovou kalkulací se smlouvou o dílo.Na dokladu by měla být i viditelně položkou odečteno zaměření dveří, a také sleva za 7 týdenní zpoždění.
Nevím, proč by zde měly být uvedeny kliky, když v cenové kalkulaci jsou uvedeny za 0,-Kč.Toto považuje za klamavou reklamu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s řádně vyznačenými povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitelky porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Spotřebitelce doporučujeme prodávajícího opětovně vyzvat k zaslání dokladu o zakoupení výrobku (se správnou specifikací zakoupeného zboží). V případě, že doklad nedodá, pečlivě si uschovat všechny ostatní listiny, emailovou komunikaci či fotografie, které mohou v případě budoucích soudních sporů sloužit jako důkaz.
Pokud by spotřebitelka zboží reklamovala, nepotřebuje nutně pro uplatnění účtenku nebo fakturu. Stačí prokázat, že u prodejce věci zakoupila. To lze doložit třeba výpisem z bankovního účtu, záručním listem, originálním obalem, specifičností zboží (pokud jej nikdo jiný neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den.
Nejedná se ani o klamavou praktiku, ani o klamavou reklamu ani o snahu zbavit se odpovědnosti za reklamace. Spotřebitel má platnou smlouvu na dílo, kterou se vše řídí. Naší chybou došlo na faktuře ke špatnému rozdělení cen za jednotlivé položky a chybnému uvedení způsobu platby. Žádost spotřebitele o zaslání správné faktury se správným rozpisem položek byla zaregistrována a vyřešena. K vyřešení jsme pro provedení opravy v prodejním systému potřebovali více dní. Žádost zaslaná na ombudsmana 24.8. nebyla zaslána marně jak je zde uvedeno, jen z důvodu čerpání dovolené odložena.
V současné době je celá situace vyřešena.
Martin Píša, ombudsman
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.